Ytterbackarna är de frågetecken jag har än så länge. Neto är svag i defensiven enligt mig, även om han uppväger mycket med sin vilja att gå framåt. Dock, många lag kommer att prova att gå förbi på hans kant.
Mads Fenger kommer spetsa till konkurrensen i mittlåset. Min gissning just nu är ändå att det är han och Fällman som kommer finnas där i mitten så fort han är helt frisk. Hur länge det dröjer är ju dock svår att veta. Men till vilken position flyttar man Paulsen då?
Har ni för övrigt lagt märke till vad det öppnar upp sig rejält när just Fällman går fram i sina räder centralt? Ser mycket intressant ut. Och kul att det inte bara sker en gång i halvåret utan till och med flera gånger under en och samma match.
Pa Dibba, Svendsen, Tankovic, Khalili, Djurdjic, Smarason.
Många har starka åsikter om de olika spelarnas vara eller inte vara på en fotbollsplan. Det mesta grundat på tidigare års prestationer. Tur att tränaren kan utgå från senaste veckornas träningar och inte behöver förlita sig på hur det så ut för något eller till och med några år sedan.
Har tittat på Kristofs siffror om spons- och marknadspengar. Om laget klarar av att hamna på ”övre halvan med mersmak” (dvs inte ligga 11 halva säsongen och sedan kravla sig upp till en 8:e plats) så tror jag det finns mycket att hämta inför kommande år. Vi har långt ifrån nått något tak när det gäller de ben vi står på och börjar sporten leverera finns en rejäl chans till ytterligare skjuts på inkomstsidan. En ”okej” säsong i år (6:a och uppåt) så tror jag förhandssnacket inför allsvenskan 2019 kommer låta extremt annorlunda än i år. Vi kommer tas på allvar då igen. Det ser ljust ut för Bajen, som någon jag pratade med sa nyligen.
Dessutom håller jag med Johannes om att det var modigt att göra sig av med Michelsen. Men som jag ser det har man haft en plan några år som man håller sig till och förra årets tränare ville något annat visade det sig. Men klubben pekade med hela handen och sa att: ”Det är hitåt vi ska. Antingen kör vi vidare med eller utan dig.” Och jag tror INTE det är Jesper Janssons hand som pekar, vilket många sportjournalister tror. Jag tror han är en del av planens utförande, inte planens skapare.