Kent Granqvist
Moderator
Antal inlägg: 60

Kristof,
Jesper Jansson är väl ganska tydlig i senaste HTV-intervjun med att det inte blir några spelarförvärv om ingen försvinner iväg, så ”de professionella tjänstemännen” visar ju ganska klart att det inte är tänkt någon ytterligare satsning mot guldet i år. Det läge vi har kvalitetsmässigt och budgetmässigt är det som gäller, skulle jag vilja tolka det som. Vilket ju inte är oväntat på något sätt. Och visst, det här är ju förhoppningsvis det nya ”normalläget” men det innebär ju inte något garanterat guld. Målsättningen är väl någonstans just som han säger att slåss om europaplatserna när det drar ihop sig i höst. En rimlig målsättning, förstås. Sedan sneglar säkert även ”tjänstemännen” mot förstaplatsen men inte i den omfattning att det får äventyra det långsiktiga tänket. Däri ligger alltså en tydlig och väntat skillnad mellan oss på sidlinjen och de som styr skutan.

Själv funderar jag mycket kring det där med att många i och kring truppen säger att vi inte nått max ännu. Att det finns mer att hämta. Jag gissar att många fans tolkar det så positivt de kan, nämligen att den fulla potentialen kommer att visa sig snart. För egen del tänker jag just att det bara visar att prestationen är ”dynamisk” och kan ge utslag både uppåt och nedåt på skalan. Så bara för att man KAN spela bättre så innebär det inte att man kommer göra det. Motsatsen är även det ett alternativ.