Visar 30 inlägg - 31 till 60 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God eftermiddag GU! Ännu en arbetshelg framför mig, men det blir snart slut på det. Kryss låter intressant, får se hur schemat i mars kommer att se ut.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Med på kryssen anmäler sig Arne också 🙂 Vi kör en dubbelhytt, eller ska det beställas separat?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Förstummad, man vann Gilljams gamla grillor i Bajen Challenge. Kunde körts in sämre och de var med och gjorde baljorna på den onämnbara arenan i norrort. Inte utan att man känner en viss stolthet. Får invänta att VM är över så får det gärna vara en guldhjälte (igen) som överlämnar dem. Lika bra man tar med ett par sockor så man fyller ut dem lite om de är lite stora.
    För den utan Facebook kan jag berätta att man la in en slant och kunde vinna Gilljams grillor. En slant som går till något gott oavsett om man vunnit eller ej.
    Känns, inte helt oväntat, som att Bajen Challenge ger mer än vad Pierre släpper ifrån sig snåljåpen.

    Får vi se om den här länken kan användas…

    Gilljams guldgriller från 2013

    BARA EN KAN VARA FÖRST…!Inför svensk bandys största publik någonsin (40 000 bajare) så sköt Adam Gilljam vårt Hammarby till nybyggda Friends Arenas första uppmärksammade guld. Inte nog med att Bajen vann, Adam gjorde även matchens två första mål den där underbara dagen för snart sex år sedan.Nu kan hans guldgrillor bli dina! För tio kr – som går direkt till Hammarby Bandy – så är du med i utlottningen. Storleken är 42, och givetvis ingår ett par sprillans nya skenor till grillorna.Allt du behöver göra för att delta är att swisha Hammarby bandy på 123 513 6684, ⚫️ märk kvittot med : Gilljam ⚫️ Du kan köpa valfritt antal köpta lotter (10kr/st). Sedan lägger du upp ditt swishkvitto i kommentarsfältet här nedan så kommer vi att lotta ut en lycklig vinnare på måndag 24 januari, kl 10.00.obs! swishen är frivillig.

    Posted by Bajen Challenge on Tuesday, 15 January 2019

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Tröjorna får komma när de kommer….känner ingen hets!
    För övrigt känns inte Finland särskilt hett! 🙂

    Pizzoni Elfving gick för fullt på landslagsträningen idag…och var ruggigt spelsugen!
    Hoppas vi slipper bakslag bara!

    Kryzzen ja???….kanske eventuellt! Det var ju trivsamt senast!
    Ett oåterkalleligt krav är hursomhelst en egen hytt.. pröjsar extra själv i s f!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jillar enväldighet!
    Under förutsättning att man är på hemmaplan så är jag på.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Nu så har jag enväldigt bestämt att årets GU kryzz kommer gå av staplen den 29 mars, vilka är på?

    För info så avgår båten nu 17.00 istället för 18.00, middagen blir 17.30 istället för 18.30 och hemkomsten kommer att vara 14.00 istället för 15.45

    Skål!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God förmiddag GU!

    Bandy-VM har då börjat. Vi möter Ryssland på lördag kl 16,15.
    Matchen visas på Svt. Jag jobbar till 16.00 så hinner inte se något av den
    matchen men bra info för er som kan kolla! =)
    Matchen mot Hjk Helsinki kl 12.45 på C more också. Typiskt, man missar allt
    för att man måste jobba.. =)

    Nya Årsta ser väldigt fint ut. =)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Åldermannen i Bajen slänrtar runt på Årsta, ser rätt fint ut.

    blob:https://htv.solidtango.com/e2dcfea8-9b3e-4c01-accf-f912ec1e83d9

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Tröjorna är packade i påsar med namn på. Om någon som ska till Finland i helgen vill komma å hämta till alla som ska med och vill va fina så går det bra.

    1) Vilka ska med OCH vill ha sina tröjor?
    2) Vem av er kommer och hämtar och distribuerar?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Kan väl tycka att han skulle kläckt ur sig vad han kände istället för att försöka framstå som den spelaren som bar laget…vilket han gjorde sken av i vissa intervjuer!
    Kan även tycka att lagledningen skulle reagerat när han stagnerade rätt ordentligt under hösten…
    Jag gillar hans sätt att spela fotboll och han är helt klart en spelare för högre ligor…
    …men gillar inte när man ”gråter ut” i pressen och inte håller sådant internt!
    Eller ännu hellre…lös problemen innan de blir ett problem och ett scoop/artikel i någon tafflig blaska/sportsite!

    Det finns förträfflig hjälp att få om det är rörigt i luvan…men man måste söka den!
    …har för egen del tagit hjälp av en psykolog när jag satt för hög press på mig själv och tog jobbet med mig hem…följden blev att jag sov dåligt, gjorde i mitt tycke ett sämre jobb, mådde skitdåligt och var ruggigt nära ”den berömda väggen”!
    Efter några besök med många ”ahaupplevelser” och ett nytt logiskt tänkande är det avsevärt bättre och detta stör mig inte nämnvärt längre!

    …nog om detta!

    Kolla in Romus bilder på FB från Frillesås… foton när de är som bäst!
    https://www.facebook.com/HammarbyBandy

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Kan hålla med om Hamad till viss del, den andra delen anser jag ligger hos arbetsgivaren. Man lägger inte ett ansvar på någon som inte klarar det. Om det börjar koka i skallen på någon så måste det hanteras, det verkar det inte som det gjorts. Alla har sitt ansvar men jag tycker inte att allt ska läggas ensidigt på en spelare i ett lag där han var mer eller mindre mellanchef när arbetsgivaren kände för det. Inget som gör got för ett psyke som dessutom ska leverera vilket heller inte gör gott för ett psyke…

    Sen vad som stämmer och inte det vet inte jag men jag försöker nog hålla en lite låg profil till jag har mer kött på benen. Det finns som vanligt alltid 2 sidor av myntet.

    För övrit så ska det bli intressant att se vem eller vilka det är som kommer att utmärka sig. Summeringen kommer om sisådär 10 månader. Känns bara valpigt nu…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Väntad seger i fotbollen igår och en lika väntad idag för bandylaget mot Frillesås!
    Hattrick av Fager…

    …det blev tomt på profiler i fotbollslaget i o m att Borges och Paulsen gått vidare!
    Såg ingen som gjorde något större avtryck… gillade i a f att se Dusan Jajic lira…han har onekligen potential….fast lika mycket karisma som en uppslagen torva!
    Kossounou kommer bli intressant att följa! 🙂

    …sen är det tragiskt att läsa om vilket ”minuspsyke” Jille” har och hur han tycker synd om sig själv och tycker han förtjänar bättre…
    Leverera istället, så kommer det andra av sig själv… i min värld så skall han inte lira mer i Bajen med den inställningen!

    Hamad om säsongen i Hammarby: ”Jag började må dåligt”

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    För att vara första matchen sedanens gått på gräs så såg det faktiskt bra ut. Leo och Sanders samarbete funkade väldigt bra. Sedan att Sander brände en massa skott får man ta. Nyförvärven gjorde inte heller de direkt bort sig. Såg stabila och bra ut.

    Millen såg att admin har bytt jobb! Undra vad det blir för spännande han ska göra nu?

    SKÅL!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det som blev 4-1 i arslet (förra året?) blev 3-1 vinst nu. Kollade fulstream ett tag, var väl inget vidare spel egentligen, men passningsspelet såg rätt ok ut. Mycket spel på vänstersidan i anfall, med Leo och Sander. Bojanic ser spännande ut och några till förstås. Nästa är väl Finland (HJK) sen tar cupen vid.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Goddag GUisar!

    Första träningsfighten för året. Frej står för motståndet och vi lär få se ett par Bajenlirare där med. Härligt!

    BäS det är vi som har rekommenderat ordföranden i Frej och av rätt väl insatt person har jag hört att det är Bajen som i princip bestämmer allt i klubben. Allt för att få det så bra som möjligt från vår sida… Det kommer bli ett grymt samarbete det där tror jag.

    Ända laget i allsvenskan som har ett farmarlag i divisionen under oss.

    Kämpa handbollen och bandyn!

    FORZA!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Mötte våran eldsjäl i dubbel bemärkelse igår efter mötet. Ett småtrevligt möte där det mesta var i linje med ”Se vad duktiga vi är”, föga förvånande, men det är lätt att vara ödmjuk i framgång såklart.
    Nåväl, större delen av klubben är nu stationerade på Årsta. Det mesta verkar vara fixat inomhus, men en del kvar utomhus. Snackade lite med Kindlund innan mötet och det har inte varit en motorväg från planering till att kåken står där.
    HTFF är igång igen, nu i lite annan setup… Tågordnigen för våra talanger har därmed fått ett steg till från akademi till HTFF till Frej till A-laget… U21-laget skrotas därmed till fördel för seriespel, moget beslut. Frej är en renodlad samarbetspartner idag. 5 spelare får vara signade hos dem och oss samtidigt. De kan alltså spela en match i Superettan på lördagen och en i Allsvenskan på söndagen. Dock, de är fortfarande en helt separat klubb, jo jo… det låter så ja. Vi kommer att styra dem var så säker. På gott och ont kanske.
    Så nu ska vi alltså erövra norrort genom att ta över föreningar… så det kan bli.
    Sen var det en massa dum statistik, lite ekonomi och en del annat dravel.

    Desutom bad jag den där rödhåriga att bevista vårat fina forum och tillföra lite skojigheter.

    JAg säger att det är slutet av januari nu, isen ligger på Mälaren och det är kallt och jävligt i största allmänhet, du brukar ju hr. Pinter vakna till liv med diverse svordomar om nederbörd och så… med andra ord dags att börja fundera på krysshelg, eller hur?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    Det mesta går emot för tillfället…maskinen är paj och körklar efter reparation på onsdag… Chevan går, men har ett elfel så jag har ingen värme och en jävla massa varningslampor lyser…

    Reservdel/säkringsdosa är på väg från USA…och jag har inte hört ett ljud från verkstaden på snart två veckor!

    Hammarby bandy kvaddade ordentligt igår…men hur försvarar man sig mot ett lag som sätter deras fyra första hörnor?….10-1 till ”byn”, varav 6 hörnmål!
    …men det verkar vara deras taktik!
    Det talas inte om att spela offensiv och attraktiv bandy….
    …utan spela på att söka hörnor som folk runt laget uttryckte det!

    Vi får bita ihop och stå ut med ”sosse-jonet” i fyra år till eller hur länge nu denna ytterst skakiga konstellation nu håller!
    …i sann demokratisk anda!
    …eller hur?

    …men det är i a f vackert väder och jag vägrar låta mig nedslås av idel motgångar, så jag tar Rex med mig till skogen för en skön och stärkande ”prommis”!´
    SÅ DE SÅ!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Matchen mot Frej sänds på C More. =)

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God morgon GU!

    Ja, den handbollsmatchen var klart trevligare än bandyn..
    Vi såg ej klart, så hann hem till avkastet. Vilka grymma målvakter vi har!

    Idag ska det jobbas lite sen är det helgledigt. Blir inget Täby för mig heller. Blir nog en promenad med en tysk rashund istället. =)

    Våra bandykrigare får komma igen mot Frillesås på söndag. Förhoppningsvis..

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Man får trösta sig med resultatet av en het handbollsmatch, så hett lär det inte varit i den där kyrkan… får hoppas på urladdning på söndag.

    Nej, något täby blir det inte för min del. Ska plöja några pärmar räkenskaper. Tänkte fråga på mötet idag om samarbetet med Frej är första steget att skaffa en Bajenenklav i norrort. Bjöd inte på det garvet…

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Oj Oj Oj

    Tröjorna är klara. Jag hämtar dem på tisdag efter jobbet. Sen kommer tomten!

    🙂

    Fridens

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Träningsmatch på lördag i Täby mot Frej. Nån som ska åka dit?
    Webbsänds den?

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Härligt, herr Bäs! Lycka till med auktionen!

    Ja, härlig bild det där tyckte jag.
    Tryggt att hålla i Adam, antar jag! =)
    Coolt av Kennedy att knalla ner till Zinken och snöra på sig!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Är det ett stödhjul han håller sig i?
    Det där hade varit roligt att se.
    Admas finalgrillor lottas ut i Bajen Challenge (på facebook). Laddade in där, inga grillor har jag haft i modern tid och rätt storlek så det var inget att tveka på. 🙂 De ska till Johanneshov helt enkelt.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det var en lika bra som skön nyhet!
    Nu ska det bara pressas ut bland kreti och pleti också. Bra att det är några veckor dit av just den anledningen. Under tiden får man roa sig med att kolla handboll, många roliga och bra matcher. Att radarparet Perlskog och Hellgren kör bakom spakarna gör det inte sämre. Många härliga grejer de drar upp från dåtid och i nutid.
    Ett tips är att läsa Perlans blogg. Mycket läsvärt och lätt att sitta och garva för sig själv när man läser, HELT i min stil. Sen att vi är uppvuxna ungefär samtidigt i Högdalen/Rågsved gör det så mycket enklare att förstå och uppskatta. Värt att lägga några timmar på att läsa av…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    PRECIS….starkbiran är tillbaka i Zinkentältet!
    Nu finns det inga ursäkter för att utebli!
    Din närvaro är en STOR hjälp för Hammarby Bandy…
    https://www.dn.se/sport/hammarby-far-salja-ol-pa-zinkensdamm-igen/

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Zinkentältet har fått tillståndet tillbaka!
    Fr o m 8/2 kan det drickas lite starkare bärs i tältet. Bra det!
    Mera pengar till Bajen!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Bortamöte mot Edsbyn kl 19.00 så det blir bandyplay för min del.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Medlemsmöte på torsdag (18.00)… någon som tänkt sig sladda dit?

    https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/hammarby-fotboll-haller-medlemsmote-17-januari/

Visar 30 inlägg - 31 till 60 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.