Visar 30 inlägg - 181 till 210 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Halloj GU, då var denna säsong slut för utomhusfotbollen, bittert, jävligt bittert med denna sista match, att åka på målskillnad, men det var inte igår man förlorade EL platsen, jo, i och för sig var det ju det men om om hade varit om, vinst mot valbart lag, typ ellos eller sirius så hade detta slutat lyckligare.

    Nog ältat om detta, man blir bara matt när man läser alla kommentarer på olika sociala medier, vi har gjort en helt ok säsong, trodde inte att vi skulle leda serien och inte heller att vi skulle komma topp 3 (poäng), så därför är jag stolt över Billborn och gubbsem som stod på plan detta år.

    GU året inleddes med en liten båttripp som var lite ovanlig, vi ledde ju serien då och mådde så fint och härligt, det fortsatte med grillkvällen och GU mådde fortfarande förträffligt genom att ha chans på ett SM guld, när vi sedan sågs för sista gången i år, så var väl humöret lite mer dämpat, så man kan säga att GU året var lite berg och dalbana 🙂

    Nu så får vi sätta hoppet till bandykrigarna, futsallirarna, handbollskillarna samt iskrigarna att de ser till att fixa våra fester åt oss i vinter, men först så ska vi städa av U21 finalen.

    Vi ses på Zinken och Eriksdal och tar sedan nya tag i det nya GU året 2019.

    SKÅL !!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Detta var helgen då det mesta gick åt helvete!!
    Knappt 6000 spänn in på lördagens trav som en rätt bitter ljuspunkt…missade i sista pga. snålhet! 🙁
    …annars runt 150 tusen! SURT!

    Bajen då?….tycker de får göra alldeles för enkla mål, medans vi spelar omständigt och krånglar till det och får kriga för chanserna!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Eländes elände…
    Var upp och hälsade på ”Fars dag”, har sett bättre dar med honom kan jag utan överdrift säja. Det var en kombo av vaket och sovande, virrigt så det nästan blev roligt. Men bara nästan, verkligheten blev lite väl påtaglig. Nöjd att pallra mig upp dig ändå och han blev glad över sällskapet.
    Nervägen blev en plåga då jag lyssnade på streamen från matchen. 2 pytsar i arslet innan jag på Essingeleden kunde räkna in vår första balja. Sen att det blev 2-2 och sen mörkret 3-2 gjorde inte eftermiddagen roligare. Tröstmålet i slutet räckte ju inte till något.
    Ska bli intressant att se hur många vi får behålla och vilka vi blir av med. 2 x dansken får gärna stanna. En Hamad som axlar lika mycket kapten som kunnande på plan. Kan han inte ta båda delarna så lämna över bindeln till Wiland eller någon som kan lira general.

    Nu väntar ytterligare en hård vecka… känns som man bara haft en dag ledigt.

    …och Pierre har inte gjort sitt, den här veckan heller.

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Hej GU!

    Flaggan är hissad. Frukosten intagen. Nu ner i skrivarstugan ett par timmar innan röven ska ner i soffan. Vem trodde i april att vi skulle vara där vi är idag? Ur det perspektivet är det bara att lyfta på hatten. MEn ser man till höstsäsongen så finns det en del att jobba på …

    Sen blir det fokus på vintersporterna, samlingen vid Nackastatyn och längtanväntan på kryssen. Efter det kommer våren och gräsklippningssäsongen kommer tebax å då blire promenad över bron. Känns tryggt på nåt sätt, ändå.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Surt i luften och surare på plan i form av resultatet. Trist historia, men som min skäggprydde vän säger, ”domarn skulle väl åka med i bussen”. Nu ska nog inte allt skyllas på de gulsvarta… för det såg väldigt håglöst ut och antingen så hade vi ingen plan eller så plockade Edsbyn ner oss helt. Vann gjorde de i varje fall. Skit
    Trav, skit
    Pierre ditt helvete, förprogrammera telefonen nu.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Alltså, Morran och Tobias, det är humor
    Tidigare ikväll stod burken på i väntan på något och det var något program som kallades humor som rullade under tiden, sämsta skit jag skådat.

    *Grympy old man*

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    När jag mailade ut helgens första GU-lir via gutips@gubb-ultras.se nyss så studsade hoff, BäS och min mail såg jag… Raden ser ni nedan!

    2
    1×2
    1
    1×2
    x2
    1
    1
    x2
    1×2
    1
    1
    1
    1x

    SKåL!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU. Bandyn börjar bra. Hur går det med ishallen i Gubbängen? Fotbollen går över förväntat. Bästa säsongen sedan Linderoths dagar.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En vinst är en vinst, inte helt vackert igår, men rätt effektivt mot ett allt mer trött Frillesås.
    Svagt med folk på läktarn men det har nog sina orsaker i ett trist väder och det gjorde ju isen rätt trög också. Lär inte vara bättre på lördag, men det gagnar nog oss mer än byn…
    Fars dag på söndag, om jag inte är fel ute, det blir nog till att rulla upp till Roslagen…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vid en pelare nära dig

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Håller med B ä S ….fram med frottéhanddukarna och gnugga bort fjunen på hakan! 🙂 🙂

    Det kräver sin MAN att bära skägg…typ Billy och Dusty i ZZ Top…och givetvis Bosse Skoglund och Ernst Günther…riktiga män och inga jävla snorungar!
    …undrar om alla hipsters vet hur inihelvete korkade de ser ut!! 🙂

    ZINKEN IMORGON!
    Fy fan vad härligt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hoppas alla skäggapor gör honom följe. Han skulle göra mig evigt tacksam… det fulaste jävla dummode som kommit till efter snorbromsarna på 70-talet.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Jag läste att Björne snart ska raka av skägget. Blir lite besviken….. =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Bra sammanfattat boys!

    Hittade en fin bild på en snart skägglös dansk!! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jag försökte nollställa mig inför själva avtackningen, hörde från några håll innan att tifot skulle bli speciellt, inte bara för att det var speciellt utan grandiost liksom. Och det blev det ju, själva avtackningen blev i och med min nollställning mycket bra och värdigt en trotjänare och legend. Fint av klubben att visa det med att ”pensionera” 10:a i 10 år. Det har jag faktiskt inte hört någon göra tidigare i fotbollen. Rätt att inte måla in sig i ett hörn och begränsa till 10 år. Ska bli intressant att se vem som kommer att dra på sig den 2029. Jävligt snyggt med nedsläckningen också så fokus hamnade rätt.
    Mycket nerver hos oss vanliga runt matchen och resultatet och det gör ju alltid att det blir lite dämpat från läktarhåll, men att det när det är klart brakar löst desto mer.
    Nu ska vi väl klä av öfk bara, sen får man lägga en butget på kluriga resor till obskyra länder och ännu obskyrare hålor och arenor. Har aldrig varit i Vitryssland eller Ukraina… eller Litauen heller för den delen. Island vore ju skoj annars. Men nu svävar jag iväg… vi har 90+ minuter innan vi vet om vi är där. Tänk om det hänger på ellos… herrejävlar.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Goddagens!

    En värdig avtackning av en legend, något annat kan man inte säga. Å ett tifo i världsklass! Stämningen var det väl lite si och så med till en början. Många nervösa likasinnade som troligen blev lika lättad som Millen när Paulsen knoppade in segermålet… 🙂

    SKÅL!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …det blev ju bra det här med seger och avtackning!

    Fantastiskt att få täppa till truten på den där arroganta tränarjäveln och hänga av BK Röv från racet!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Är inte nervös, bara stillsamt förväntansfull.
    Klubben har ju tidigare visat sin oförmåga att få till avtackning m.m.
    Jag hoppas verkligen att ambitionen är på rätt nivå denna gång. Tänker inte ta med en skämskudde

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det kommer att bli spektakulärt.
    Vår tifogrupp har år efter år visat en sjukt hög nivå och jag tror (vet från andra) att det kommer att toppas idag. Själv hoppas jag att det blir ”all standing” likt 2010 mot H-borg (var dt väl) i cupen på gamla kära skitiga Söderstadion. Det vore optimal avtackning, men jag tror det är alldeles för många med mjuka stolar för att det ska ske överallt. Men hoppas kan man ju…
    Nu vet jag varför de är så jävla otrevliga och korkade i entréerna också, visitationen alltså. Inga Bajare vill jobba Bajenmatcher så det är väl bara gårdare som står i entréerna. Ett jävla pack är det.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    ….all good things must come to an end!

    Så skulle man kunna sammanfatta denna dag…en fantastisk spelare och människa skall runda av!

    KÄMPA KENNEDY!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja admin, det var förbannat trevligt, som vanligt med gott sällskap.
    Tror inte jag tackat värden och bugar ömjukast…

    Ut till ön i morrn och småfixa lite inför den där vintern som kommer att komma i år igen. Konservera ett par batterier och starta upp snöslungan så den får sig en omgång. Lär bli att man klubbar ihjäl några rediga bitar trä också och varvar det med lövkrattan… fin man kommer känna sig på söndag.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Halloj härliga GU, jag njöt i lördags av ert sällskap, är så roligt när det är livligt i huset 🙂
    Tyvärr kunde inte A-laget följa upp med en trevlig eftermiddag, lite trist måste jag säga.

    Skönt att bandyn kunde vinna, kommer bli en rolig säsong detta tror jag 🙂

    Sedan var det också skönt att scooterraggarna fick pisk, nu tar vi Häcken av bara farten och hyllar vår kung och legend så som sig bör 🙂

    SKÅL !!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Smet iväg när andra började, ser att det löste sig till slut. Skönt med premiärseger.
    Gonatt och sleep tight som man säger

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ser att gnaget lyckats peta in en balja mot öfk trots en man mindre efter en utvisning, ser även att HAmmarby petat in 4 baljor mot Vetlanda, Robin, 2 x Fager och Jeppe. Jo, vetlanda har gjort ett också… 4-1 just nu alltså efter ungefär 37 minuter. …och där petade gnaget in ett råttmål till.
    JAg ska inte göra som jag just gjort, kolla livesändningar. På sådär 15 minuter har det blivit 2 mål för vetlanda och 2 för gnaget. 🙁

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God morgon GU!

    Man får passa på att skriva några rader när man väl klarar av att logga in på den här sidan…

    Härligt med en ny trepoängare igår. Lite onödigt spännande blev det, men det är man ju van som bajare! 🙂 Men får inte ge Hallenius fingret för då tar han hela handen. Det borde vi ju veta vid det här laget…
    Då ser vi till att plocka ner Häcken på söndag och säkra en Europaspelsplats till nästa säsong!

    Forza Bajen!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Det såg bättre ut idag….

    Neto Borges var väl bäst på plan, tycker jag!

    Vetlanda imorgon…spänd som satan inför premiären!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God dag GU!

    Så, fotboll imorgon och bandy på torsdag. På torsdag får man se lite offensiv, trevligt!
    Förhoppningsvis imorgon också. Inget att förlora nu, spring utav helvete , Bajen.
    Å sen gör väl Linus mål på oss. Bara vi gör fler.. Man kan ju hoppas..

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Liket lever…nu är det 3 raka som gäller.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Höstens stora besvikelse är vår kära Paulsen, vad har hänt? Från att ha vunnit varenda duell till att förlora dem och tappa bollar… Jeppe har vuxit och Leo vill jag se från start. Sen vill jag slippa åtminstone hälften av alla ”vänd hemåt” så fort man fått tag i bollen.
    Slut

Visar 30 inlägg - 181 till 210 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.