Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Hyfsat svajigt som sig bör (?) i en träningsmatch en vecka före premiären. Inte HJK-svajigt, men inte långt därifrån…

Några svar till i pusselbygget fick vi nog ändå bekräftade en extra gång. Silverholt duktig framåt, men inte långt ifrån en katastrof bakåt. Öppen strada för Örebro på hans kant, ligger alldeles för långt ifrån spelare och känns lövtunn i närkampsspelet.

Måns, Måns, Måns… Jag har gett upp hoppet helt nu. Tack för yttersidan mot Häcken, typ. Förhoppningsvis får han ringa med speltid i år, så slipper man kanske känslan av att spela en man kort.

Khalili visar lite bättre takter och kommer i alla fall med i spelet även om jag blir smått tokig på hans messpel emellanåt. Har inte helt gett upp hoppet där, men lite samma här. Bör får knappt med speltid om nu brassarna är så bra som det verkar. *nyper mig i armen* Okej, jag ska inte göra en jättegrej av typ en aktion, men visst kan vi väl alla hålla med om att det finns lite boll i den kroppen.=)

Kennedy känns mer och mer slut för varje minut han lirar. Går inte alls att känna igen. Förhoppningsvis kan han tända till och köra en sista svansång när allsvenskan väl drar igång.

Det mesta var sig ändå likt, supertidigt baklängesmål, icke fungerade presspel som ger livsfarliga kontringar i arslet och tempofattigt och dåligt passningsspel i övrigt. Klart bättre i andra halvlek dock.

Hinner vi skaka fram en ytterback om Batan är trasig? Kan kanske behövas ändå känns det som…

Det positiva då? Jo, vi kan ju förändra matchbilden i andra. Alex tycker jag jobbar på bra i rätt hopplöst läge och det lovar gott. Haglund tycker jag också ser bättre och bättre ut och Magyar börjar växa in rejält i laget. Smarason och Torsteinbö tycker jag också gör det bra idag.

Israelsson såg också mer än lovligt blek ut idag, men där är jag inte orolig. Vi vet alla vad han kan.