Visar 30 inlägg - 1 till 30 (av 5,024 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

God kväll GU! Satsar på måndagsmatchen och avstår matcherna i helgen på grund av en förkylning. Nu börjar säsongen och ett avancemang i cupen är ett måste om vi ska få lugnt i leden.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 273

God dag GU!

Inte helt otippat så har Svenska Spel skjutit fram sin lansering av spela tillsammans till minst 1 mars. Vi har väl inget annat val än att bara vänta på att klåparna blir färdiga…

Tre dagar sedan smäller det på durkslaget igen. Inget annat än vinst mot Varberg är godkänt.

SKÅL!

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Härligt K.K, kommer bli trivsamt med 20 GU i sällskap, du kan skicka ett meddelande med namn och 6 första siffrorna i personnumret till 0735055455 dit kommer du också kunna swisha pengarna.

Skål !!

K.K.
    Deltagare

Hänger gärna på kryssen. Efter en vecka att tina upp är det hemresa.

alexx11
    Moderator

Morrn GU, vill herr K.K med på denna eminenta GU kryzz den 29 mars, gärna ett svar så fort som möjligt, finns en plats över och du står först i kön.

Skål!!

alexx11
    Moderator

Gomorron GI, priset för 2019 års GU kryzz blir 550 pix och detta kan swisha mig på 0735055455.

K.K tyvärr är hytterna fulla men du kan boka en egen hytt, vi åker den 29 mars 1700 och äter middag 1730, smörgåsbord med dryck, vill du boka och vill sitta i sällskapet bara sög mitt namn vid bokningen, du kan ringa mig om du inte kan mitt namn.

Skål!!

K.K.
    Deltagare

God kväll GU! På rymmen från kyla och njuter av 20 grader. Överväger kryss om det finns plats kvar.

alexx11
    Moderator

Hej igen GU, ofta jag är inne nu 🙂

Bäs, jag behöver fullt namn, och p-nummer på Arne samt en mobil eller om han har Facebook så kanjag lägga till honom i Messenger gruppen.

Här kommer deltagarna som kommer delta på 12:e GU kryzzen, är det någon som saknas så hojta till:

Rosen
    Giganten
    Rolf
    Krister
    Johnny
    Tobbe
    Johnny W
    Kungen
    Tony
    Södertompa
    Alexx11
    Höjden
    Bäs
    Arne
    Älta
    Blu4e
    Roger

SKÅL !!!

• Det här svaret redigerades 1 vecka, 4 dagar sedan av  alexx11.
    alexx11
    Moderator

Kära GU och Bäs, självklart kommer jag att redovisa även i detta forum vilka som kommer åka på den 12:e GU kryzzen.

Ska bara sammanställa detta.

Skål!!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Kära admin, får inte vi på detta eminenta forum veta vilka andra som ska åka med (eller inte ska det)?
    En +1 ska det stå på mig också, eller helt enkelt Arne som ju varit med förr, visserligen inte på Kryzzen men i andra sammanhang.

alexx11
    Moderator

Nu så, när alla röster blivit räknade så med en två rösters marginal så beslutades det att årets GU kryzz blir den 29 mars.

Jag räknar med på resan från detta forum

Bäs
    Höjden
    Älta
    Blu4e

Skål!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Jag kan båda helgerna, är ej jobbhelger. =-)
    Vilket som.

alexx11
    Moderator

Halloj, det är jämt skägg i omröstningen i messenger, men nu lutar det mot 29 mars eftersom det passar dig, hur blir det med blu4r?

Skål!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1538

God kväll GU!

Har inte bestämt mig till 100% än, men till 90% 🙂 … datumen spelar mindre roll för mig!
    Dela hytt med ”lillasyster” går bra, men åker inte hon med… så vill jag ha en egen hytt…på 7 våningen 😉
    Orsaken har med min sömn att göra…say no more! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

För min del funkar åtminstone 29/3 bra. Har inte koll så långt fram som 26 april. Får kolla upp
    Är det så att det är flera som uttalat sig om att ta det senare så får man väl försöka anpassa sin tid helt enkelt.

alexx11
    Moderator

Halloj härliga GU kisar på denna sidan av internet, kan jag krita ner bäs+ 1 samt älta till kryssen den 29 mars eller skulle det passa bättre den 26 april. Eller går båda datumen lika bra!

Skål!!

BäS
    Deltagare

Personligt svar till unge hr. Bedon
    Tyvärr inte, man ska krubba med bastande morsak och systerns avkommor ungefär när det är gott med en plescka på 91:an.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 174

Personligt meddelande till Farbror BÄS

Ska farbror BÄS till hambållen på fredag? Om, så kan jag ta med mig ett stycke T-shirt till Farbror.

//S

BäS
    Deltagare

Lugnare än vanligt i det här hörnet av internet.
    Ovenligt lugnt i de grönvita lagen också, med EM och VM och allt det nu kan vara. Semifinal i bandyn på fredag, alltid något att se fram emot, trots att jag kommer missa att se den. Finalen känns som jag inte ska missa.
    Jobba är dessutom starkt överskattad sysselsättning. Man borde gjort något åt det för länge sedan… (Pierre ditt fanstyg, lös det bara)

BäS
    Deltagare

Härlig inlednig av matchen mot Ryssen. Pizzoni sätter en hörna, matchotränad. Hoppas att hälsenan håller så han blir de välbehövliga förstärkning laget behöver när vi kommer igång efter VM.

BäS
    Deltagare

Ja, K.K det vore trevlig med lite nya ansikten på kryzzen. Fin sillfrulle brukar de ha, men senast hade de inte fiskjävlarna framme.

K.K.
    Deltagare

God eftermiddag GU! Ännu en arbetshelg framför mig, men det blir snart slut på det. Kryss låter intressant, får se hur schemat i mars kommer att se ut.

BäS
    Deltagare

Med på kryssen anmäler sig Arne också 🙂 Vi kör en dubbelhytt, eller ska det beställas separat?

BäS
    Deltagare

Förstummad, man vann Gilljams gamla grillor i Bajen Challenge. Kunde körts in sämre och de var med och gjorde baljorna på den onämnbara arenan i norrort. Inte utan att man känner en viss stolthet. Får invänta att VM är över så får det gärna vara en guldhjälte (igen) som överlämnar dem. Lika bra man tar med ett par sockor så man fyller ut dem lite om de är lite stora.
    För den utan Facebook kan jag berätta att man la in en slant och kunde vinna Gilljams grillor. En slant som går till något gott oavsett om man vunnit eller ej.
    Känns, inte helt oväntat, som att Bajen Challenge ger mer än vad Pierre släpper ifrån sig snåljåpen.

Får vi se om den här länken kan användas…

Gilljams guldgriller från 2013

BARA EN KAN VARA FÖRST…!Inför svensk bandys största publik någonsin (40 000 bajare) så sköt Adam Gilljam vårt Hammarby till nybyggda Friends Arenas första uppmärksammade guld. Inte nog med att Bajen vann, Adam gjorde även matchens två första mål den där underbara dagen för snart sex år sedan.Nu kan hans guldgrillor bli dina! För tio kr – som går direkt till Hammarby Bandy – så är du med i utlottningen. Storleken är 42, och givetvis ingår ett par sprillans nya skenor till grillorna.Allt du behöver göra för att delta är att swisha Hammarby bandy på 123 513 6684, ⚫️ märk kvittot med : Gilljam ⚫️ Du kan köpa valfritt antal köpta lotter (10kr/st). Sedan lägger du upp ditt swishkvitto i kommentarsfältet här nedan så kommer vi att lotta ut en lycklig vinnare på måndag 24 januari, kl 10.00.obs! swishen är frivillig.

Posted by Bajen Challenge on Tuesday, 15 January 2019

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1538

God kväll GU!

Tröjorna får komma när de kommer….känner ingen hets!
    För övrigt känns inte Finland särskilt hett! 🙂

Pizzoni Elfving gick för fullt på landslagsträningen idag…och var ruggigt spelsugen!
    Hoppas vi slipper bakslag bara!

Kryzzen ja???….kanske eventuellt! Det var ju trivsamt senast!
    Ett oåterkalleligt krav är hursomhelst en egen hytt.. pröjsar extra själv i s f!

BäS
    Deltagare

Jillar enväldighet!
    Under förutsättning att man är på hemmaplan så är jag på.

alexx11
    Moderator

Nu så har jag enväldigt bestämt att årets GU kryzz kommer gå av staplen den 29 mars, vilka är på?

För info så avgår båten nu 17.00 istället för 18.00, middagen blir 17.30 istället för 18.30 och hemkomsten kommer att vara 14.00 istället för 15.45

Skål!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God förmiddag GU!

Bandy-VM har då börjat. Vi möter Ryssland på lördag kl 16,15.
    Matchen visas på Svt. Jag jobbar till 16.00 så hinner inte se något av den
    matchen men bra info för er som kan kolla! =)
    Matchen mot Hjk Helsinki kl 12.45 på C more också. Typiskt, man missar allt
    för att man måste jobba.. =)

Nya Årsta ser väldigt fint ut. =)

BäS
    Deltagare

Åldermannen i Bajen slänrtar runt på Årsta, ser rätt fint ut.

blob:https://htv.solidtango.com/e2dcfea8-9b3e-4c01-accf-f912ec1e83d9

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 174

Tröjorna är packade i påsar med namn på. Om någon som ska till Finland i helgen vill komma å hämta till alla som ska med och vill va fina så går det bra.

1) Vilka ska med OCH vill ha sina tröjor?
    2) Vem av er kommer och hämtar och distribuerar?

Visar 30 inlägg - 1 till 30 (av 5,024 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.