Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Jo, men då får du ju ta bladet från munnen och säga vad du har fått dina uppgifter ifrån. Har Kindlund sagt att det var panikvärvnignar? Har Nanne sagt att det var panikvärvningar? Har Jingblad sagt att det bar panikvärvningar? Har sportrådet sagt att det var panikvärvningar? Har en expertgrupp utifrån kommit fram till att det var panikvärvningar? Så länge du inte kan komma med en källa så är det bara i din hjärna det är en panikvärvning. Jag kan sluta med att skriva ”i din hjärna”, men då får du sluta kalla det för vad du tycker att det är, dvs en ”panikvärvning”, annars får du backa upp dina ord också. Var det extremt bråttom och i sista stund som vår värvingar gjordes? Enligt vem? Vem säger det? Vem hävdar det mer än du och random forumexpert? Bara för att man rapar upp en sak tillräckligt många gånger på ett internetforum för att vinna billiga poänger så blir det inte per automatik en vedertagen sanning.

Vem hävdar att Nanne ändrade i sista stund? Källa på det? Var det samma person som ändrade ”i sista stund” även 2014? Var det samma person som ändrade ”i sista stund” även 2013? Och framför allt vem är det som egentligen ligger bakom dessa ändringar? Hosta upp ett namn tack, annars är det svårt att ta det här på nåt annat sätt än väldigt mycket 9/11-foliehattkonspiration. För mig ter det sig fullkomligt absurt att nån annan än Nanne skulle ha gått in och pekat med hela handen och fått alla att foga sig efter detta. Vem är det som sitter på den här makten? Kindlund, Nacka, Tomten, Billy Ohlsson? Återigen, bara för att folk sitter och rapar upp samma sak om och om igen på ett internetforum så blir det inte per automatik sant.

Utan att googla, säg en match där Norge segrade ”stort”. Man kan spela på många olika sätt och kalla det vad man vill. Mål är inte allt, men vanligtvis är det faktum att man släpper in och gör många mål ett tecken på att man spelar offensivt. Och med offensiv fotboll menar jag inte bollinnehav. Man kan spela tokdefensivt med bollinnehav också. Med offensivt spel menar jag att man går för mål. Det gjorde vi mot djuren, oavsett vad du än vill kalla det. Mycket på grund av att vi hamande i ett tvåmålsunderläge och mer eller mindre tvingades att spela offensivt. Det vore ju tämligen korkat att spela defensivt när man ligger under med 2-0. Så, ja. Större delen av den matchen spelade vi tämligen offensivt.
Precis som vi gjorde även mot Häcken i matchen innan och mot t.ex. Elfsborg. Återigen, mycket tack vare att vi hamnade i underläge, men att hävda att vi inte spelar offensivt och sen ta upp enstaka skitmatcher….larvigt. Jag vågar nog påstå att vi spelar både offensivt och defensivt. Mer defensivt på bortaplan och framför allt andra delen av säsongen. Med nog fan spelar vi offensivt också emellanåt.

Nej, jag har inte heller hört Nanne medge några misstag, och det är en stor brist han har. För misstag har han onekligen gjort. Det gör ju liksom alla…

Jo, jättebra att vi har scoutat riktigt bra. Enda problemet är väl att max en av 50 i t.ex. ett U18-lag verkligen blir ”nåt”. Jag skulle nog önska att vi satsade lite mer på redan ”färdig” talang utifrån.