Petur Lekur
Deltagare
Antal inlägg: 63

Ev
Jag tar en 11:e plats rakt av utan att ens fundera efter att ha sett det här dysfunktionella lagets tre cupmatcher. Jag är väldigt orolig, finns i nuläget inget som talar för bättre placering, eller spel, än fjolåret. Utan att ha järnkoll på alla lagens försäsongsmatcher känns det ändå inte som det finns många självklara nedstigningskandidater i år, om ens någon. Misstänker att ett Pelle Olsson-organiserat AFC med några hyfsade värvningar kan bli svårbesegrade och kommer ta sina poäng. Sirius såg starka ut i krysset mot blåvitt, Halmstad har en stark lagkultur. Jag ställer mest mina förhoppningar just nu till att Michelsen ska vara en sån bra taktiker som ryktet sa så att han kan kräma ut mer av den här extremt tunna truppen än vad den normalt skulle leverera. Men det lär bli en jobbig vår oavsett, den saken är nog klar.
Och fascinerande, och frustrerande, att konstatera att en klubb som Ö-sund har så sjukt mycket bättre scouting än oss (och billigare), så att de år efter år kan ta in nya spelare som bara går rakt in och levererar precis vad Potter vill ha. Visserligen är väl Ö-sund till 100 procent beroende av honom och riskerar nog att falla ihop som ett korthus den dan han sticker, men ändå, här och nu är de uppenbarligen mycket bättre än oss på den biten. Att vi har sålt nästan 15.000 säsongskort är egentligen helt bisarrt bra med dessa förutsättningar. Det är vi som är Hammarby!