Jag riskerar nog också hellre en nedflyttning eller chans till nåt bättre än cementerar en 11:e plats. Jag tror inte vi är fullt så dåliga, men man vet ju aldrig. Jag tycker rent generellt så här långt in i försäsongen att nyförvärven i år ser bättre ut än tidigare år.
Hamad är allt vad vi önskade att Khalili skulle ha varit, men som han inte är. Ren och skär klass rakt igenom och producerar från minut ett.
Koffie tycker jag också ser bra ut, om än inte ”Hamad-bra” så finns det ett ”internationellt snitt” över honom, dock är han något långsam och det kan ligga oss i fatet ibland.
Paulsen kan jag inte riktigt sätta fingret på. Han har hattat runt på alla möjliga och omöjliga platser i laget så här långt. Så där låter jag fortfarande det vara öppet, även om jag så här långt inte är fullt övertygad om hans klass.
Sen kan vi väl lägga till Leo som knappast är en färdig allsvensk spelare i dagsläget, men som ändå har flera bra och intressanta spetsegenskaper som vi absolut kan ha stor nytta av redan i år, men förmodligen inte i 90 minuter i 30 omgångar.
Degerlund går knappt att säga nåt om. Lär få ligga i äggkläckningskuvösen en säsong till, misstänker jag eftersom han inte har fått spela särskilt mycket under försäsongen.
Sen vet jag inte om man ska räkna med Dibba också. Han är ju ”halvny”. Jag var inte särskilt glad när vi värvade honom, men jag måste säga att jag är på väg att svänga här. Jag trodde inte han var fullt så ”funktionell” som han har visat prov på under försäsongen. Så om det inte är en extrem formtopp just nu, så borde vi kunna ha rätt stor nytta av honom också.
Av förlusterna sörjer jag egentligen bara DBW och Israelsson, så på det stora hela borde det kunna bli en liten push uppåt sett från ifjol. Nu har vi också för ovanlighetens skulle fått in lite pengar också vid spelarförsäljningar. Det är väl ytterligare ett sånt där ”litet” steg som vi kan ta för att göra det lite bättre och som gör att det så sakteliga går uppåt, förhoppningsvis nån gång i en inte alltför avlägsen framtid. Baby steps, vi får ta små steg i taget… Det har vi ju trots allt fortfarande ändå gjort nu från 2014 och framåt, om man räknar i antalet inspelade poäng.