Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Tja, på Gnälligafans så lär man garanterat skrika både kris och avgå, om vi skulle inleda med tre förluster så där ger jag dig rätt och det räcker nog med en storförlust mot Peking också för att man ska slänga sig med uttryck som ”kris”, men annars tror jag att man i bajenkretsar har lite större tålamod än så med en helt ny tränare.

Eftersom vi bevisligen har haft rätt svårt mot både Peking och AIK de senaste åren så är ju risken hyfsat stor att vi har rätt få poäng efter tre omgångar, men jag kan tycka att det matchprogrammet känns rätt bra i dagsläget. Det är två matcher där vi rimligen har väldigt låga förväntningar på några poäng och vi kan slå ur underläge. Jag menar, fotbollen är inte alltid så förutsägbar som vi vill tro, inte ens när det kommer till väntade förluster. Se bara på 2009 då vi åkte ur med dunder och brak, men ändå fick vi 1-1 borta mot ett guldtippat(?) Elfsborg i premiären vill jag minnas… Nej, då tror jag faktiskt att det är bättre att ta sig an ett topplag likt Norrköping än säg t.ex. Halmstad på hemmaplan i premiären där ”alla” mer eller mindre kräver tre poäng.

Förstår att du inte är så sugen på den där 50/50-dealen. Man borde få klart bättre utdelning på tre raka Bajenförluster i inledningen av allsvenskan hos random spelbolag. Jag menar, det är ju bara att lira säg tusen spänn att vi torskar mot Peking. Du lär kunna få runt 1.50-1.60 för det. Då har du sen 1 500 att sätta på en Kalmar vinst och där lär oddset garanterat var över 2.00, säg 2.70 och vips har du klart mer än 2 ggr pengarna och då är ändå AIK-matchen kvar att lira på… Säg att det blir ett ovanligt lågt derbyodds på hemmavinst, typ 1.30 Då lär du ändå pumpa upp den där initiala tusenlappen till femtusen spänn. 😉