Oldcontrarian
Deltagare
Antal inlägg: 50

När man läser på olika sociala medier om matchen undrar jag om folk titta på samma match…
Vi gör en sämre första halvlek och en bra andra. Vi spelar mot förra årets 3:a och oavgjort hade inte varit orättvist. Vi släpper in två billiga mål. Här kommer dock det lustiga att folk skyller på Junior. De som gör detta bör lyssna på JM på presskonferensen.
Tittar vi på spelare var vissa saker uppenbara.
Junior kommer bli viktig för oss. EN bra värvning. En av få som höll och vårdade bollen. Vågade driva framåt och passa.
Hamad behöver inte säga så mycket. Kvalité rakt igenom.
Paulsen var bra igår och kommer bli nyttig.
Musa klart bättre än Batan och Solheim
Romulo bör vara vårt första val på anfallsplatsen. Kan ha bollen vid fötterna till skillnad från Dibba.

Det som också var klart är att Kennedy färgar inte. Han bör vara bänkspelare. Detta är inte NFL där man kan ha en bra högerfot att byta in vid frisparkar. Blek igår och helt rätt att byta ut. Borde skett tidigare.

I det stora hela är jag nöjd med insatsen igår men inte resultatet. Kan inte vara nöjd med förlust. Ett klart fall framåt från Nanne. Vi har dock en för tunn trupp och vi kommer behöva sommarfönstret på att få ihop laget. Då kommer mittback, VB och anfallare.

Det enda som oroar mig är Batan. Denna patetiska instigator som Jingblad förlängde med (ja det var han) skapade kaoset förra året och är orolig för hur han kommer ta 0 minuter i år. Han sa ju nej till Örebro, klubbarna var överens.

Så jag är optimistisk inför hemmapremiären, men orolig för juniors röda då han visade sig vara viktig i uppbyggnads fasen.

Ang, tittat på tvbilder nu. Tycker det är ett felbeslut av domare. Han hade inte varit ren.