1. Nu när derbyt sjunkit in och vardagen är tillbaka. Kan jag konstatera att jag är nöjd så här långt med JM och hans sätt att leda laget samt hur han är/för sig i intervjuer. Han har visat bra förmåga att anpassa spelet efter materialet. Men som Johannes hintade och som både han lyft men även andra bl.a mig själv. Hur vill vi att Hammarby ska spela. Givetvis är vinna det viktigaste men det kan du göra med olika system och spelsätt. Så hur vill vi att Hammarby spelar? Jag tycker det modigaste och bästa beslutet Hammarby gjort i modern tid är tillsättningen av Linderoth. Jag vill att vi ska spela teknisk, snabb, bolltrillande fotboll, blandat med snabbare omställningar. Jag vill närmare ÖFK ex än IFK GBG i spelsätt. Det är mitt Hammarby.
2. Är Jesper Janson klar? Jag vet inte vad jag ska säga. Tycker det är svårt att säga om han är bra. En sportchefs jobb enligt mig ska vara med och sätta just den här spelfilosofin som jag nämnde ovan tillsammans med kanske ett sportråd. Efter den filosofin så ska sedan spelare rekryteras om det är från ungdomsleden eller utifrån. En tränare som accepterar och kan uppfylla filosofin ska tillsättas och som accepterar att det är (likt Italien) sportchefen som värvar inte tränaren.