Kent Granqvist
Moderator
Antal inlägg: 60

johannes,
matchen mot Häcken var väl en tydlig påminnelse om att vi egentligen inte är så jättemycket bättre än föregående år, oavsett resultaten hittills?

Michelsen vill ju väldigt gärna ha Smarason på planen, det stod klart redan under försäsongen. Jag säger inte att det är fel, men han gör kanske mer nytta som arbetshäst på mittfältet än i anfallet?

Aidoo saknades och det ska bli intressant att se om Fenger kan gå in och ”energidominera” i mittlåset som Aidoo har gjort så många gånger. För hur blir det, blir Aidoo kvar i höst?

Jag hoppas att Jeppe Andersen kan bli den lekkamrat till Hamad som jag så gärna vill ha in. En som spelar lite på Hamads nivå.

Kristinson gjorde ett par svettiga räddningar i matchen mot Häcken. Tyvärr fick de ju inte någon avgörande betydelse. Synd, för han skulle behöva det både för sitt eget självförtroende och för att fansen så hårt kräver att räddningarna ska vara matchavgörande. Hur hårt ska man satsa på ny målvakt i år? Hur långt ska man gå för att få Wiland?

Mycket verkar utstakat i vår väg mot högre placeringar inför kommande år, men det som krävs för att förverkliga våra drömmar är att publiken fortsätter komma, det är det som garanterar ett inflöde av pengar. Men fortsätter publiken komma om det ser ut som mot Häcken? Hur många elfteplatser klarar vi av?