Abedi
Deltagare
Antal inlägg: 117

Roade mig med att jämföra förra årets ”sommartrupp” med årets ”sommartrupp” och jävlar i mig vilken spelaromsättning vi haft. Tappat 11 spelare på ett år. Kränger vi Aidoo, Ögat och Torsten i sommar är vi uppe i 14 st. Förutom spelare kan vi räkna av att huvudtränare, ass.tränare, fys och mental rådgivare och försvunnit. Samt att sportchefen drog under upploppet av silly i våras. Allt detta sedan förra sommaren.Efter säsongen går Birkirs, Solheims,Kennedys, Batans och Romulos kontrakt ut.

Det kan vara något att räkna in när vi bedömer JMs prestation. Tycker han gjort ett fullgott jobb. Han har kunnat ersätta några av de spelare som försvunnit med Hamad, Junior och Paulsen samt fått Degerlund och Leo serverade från Akademien. Fenger och Jeppe ej spelklara och kan inte bedömas förrän vi stänger säsongen. Koffie var en riktig miss. En miss man inte har råd med att göra. JM har även fått in Billborn och Jesper som stöd, den sistnämnda endast 1 månad på jobbet såhär långt.

Summa summarum blir jömförelsen med Nanne skev. Båda hade olika utgångslägen. Att det här är ett år för nybyggnation kan väl inte undkomma någon. På önskelistan står att spelarna som ansluter ska vara bättre än de som lämnar. Likaså att vi närmar oss lagen ovanför oss. Att snacka placeringar blir skevt men om det ändå är tvunget tror jag vi tar en elfteplats i år igen. Men en ”positiv” sådan och att vi kan gå in i 2018 års säsong med mer optismism än tidigare. Då är jag säker på att vi fortsätter komma på matcherna. För när vi slutändan summerar Bajens status och spelare, ledare, tränare ut så finns vi alltid kvar. Det är vi som är Hammarby liksom!