Bajenberndt
Deltagare
Antal inlägg: 196

Kristof, håller verkligen med om att det är provocerande att det sportsliga resultatet inte har blivit bättre. Tyvärr smyger det på mig att det finns en fortsatt osäkerhet inom föreningen över hur vi skall ta oss upp på de högre höjderna och bli ett topplag. Både Nanne och Jakob M visade på en ambivalens och osäkerhet på hur laget skulle byggas. Båda var rejält inkonsekventa i sina lagbyggen. Nu kan jag ana detta med Bilborn och JJ. Hoppas jag har fel!
Avsaknaden av fler ”moderna” två-vägs spelare var avslöjande igår mot Norrköping. Med Junior borta så finns det ingen som är tuff nog i markeringen och kan kliva på och erövra bollen högre upp. Vi bara ”fegar ut” och backar hem i första halvlek, i ett för Sverige typiskt defensivt spel. Plötsligt är jag orolig för att spelare som Hamad och Svendsen inte får utrymme för sitt kreativa och offensiva spel när de inte har ”tuffa” spelare som backar upp dem. Svendsen kanske inte ens får spela. Annars såg ju samtliga nyförvärv, både framåt och bakåt, starka ut. Men det är ändå med ett tufft och kreativt mittfält som vi skall vinna våra matcher.