Abedi
Deltagare
Antal inlägg: 117

Sticker in lite negg mitt i serieledningen som inte rör sporten utan marknad och med fokus på marknadsavdelningen där det blir alltmer uppenbart att det saknas en funktion i klubben runt marknadsföring och merch. Man verkar ha jobbat upp en fullgod organisation på sponsorsidan och har på den andra sidan fått gratis draghjälp av Bajenland, Bajen Fans, Poddar, Supportrarnas matchprogram, Bara Bajen mfl. Vilket i sig är fantastiskt och säger mycket om vad som driver klubben framåt. De ”egna” initiativen runt publik som skol och föreningssamarbeten har också varit mycket bra. Samtidigt kan jag inte komma runt hur en klubb som Bajen som bygger extremt mycket på publiken inte kan hantera service, information och erbjudanden till oss trogna bättre liksom inte klarar av att ”sälja” klubben mer. Får en känsla av att man blivit mätta och trötta med ett fiasko av matchtröjan, taffliga presskonferenser och en än så länge anonym marknadsföring av en ikons sista säsong med en trög biljettförsäljning som ett brev på posten. En merchförsäljning och ett samarbete med Intersport som inte känns direkt inspirerande. Att kompetensen finns utanför klubben för att lyfta de publika delarna utan att göra avkall på vår identitet visar alla ”externa” och bra initiativ. Att den möjligtvis ibland finns inom klubben och kanske i styrelserummet är inte tillräckligt nog. Mao, Hammarby är i stort behov av affärsutveckling med inriktning på publik, medlemmar och potentiell publik och medlemmar i mycket större utsträckning. Vi har proffs inom sporten nu och vad det verkar som en professionell marknadsorganisation på sponssidsan. Läge att lyfta den sista sidan av myntet nu och låta spelarnas självförtroende smitta av sig på klubben än mer. Livsfarligt att slå sig till ro. Matchdagspuben en bra ide som vi får se om den funkar men jag med flera vill se en mkt vassare klubb framöver utanför planen. Våga Bajen!

Nu tillbaka till sporten.