johannes
Deltagare
Antal inlägg: 147

Merch handlar (nästan) lika mycket om tycke/smak som om faktiska pengar.
Ska folk i Bajenland se ut som om att de fyndat hos Galne Gunnar, eller kan det finnas en poäng i att vi är stolta över det som produceras i vårt namn?

Förstår till viss del att detta – i jämförelse med andra marknadsåtgärder – inte har varit ett prioriterat område för Bajen. Man har haft sitt InterSport-avtal och nöjt sig med det.
Ingen i bolaget har orkat ifrågasätta att det sitter en (eller möjligen flera) ”kreativa” människor på InterSports kontor i Göteborg och spottar ur sig skitfula tishor tryckta på sämsta sortens tyger.
Vi har tagit cashen och blundat.

Men måste det vara så?
Kindlund har sagt vid något tillfälle att Bajen säljer ca 20 000 tshirts om året.
Allt annat lika – hur svårt kan det vara att producera motiv som faktiskt är förankrade i Bajenland och som folk efterfrågat…istället för att skita i allt vad designansvar heter och bara massproducera?
Vem vet, kanske skulle vi sälja 30 000 tshirts om de faktiskt hade genomtänkt design?

En ny tröjleverantör är säkert bra, vår nuvarande tycks inte bry sig nämnvärt om oss. Men jag tror inte att det i sig kommer att påverka den stora mängden merch.
Där måste Bajen ta tag i ansvarsfrågan och styra upp utbudet rejält.

Krossa BP!