Kristof
Deltagare
Antal inlägg: 295

Bra exekvering igår och fan vad bra han har utvecklats, hela tiden spelbar och ständigt i rörelse. Bollvinnare och spelfördelare – Jeppe A. Man såg tendenserna under hans första matcher förra säsongen innan dippen efter att smekmånadsentusiasmen hade lagt sig. Troligen på grund av att han inte var 100 procent i fysiskt skick i kombination med att hela laget tappade motivation. Nu vältränad och har hållit en hög kvalitet nästan hela säsongen. De senaste matcherna har han sett extremt stark ut.

Annars noterar jag att bottenskiktet i allsvenskan håller en genant dålig kvalitet. Jag tror inte vi är långt ifrån en ny debatt om minskning av antalet lag i allsvenskan. Denna gång tror jag också den kan få bäring, tyvärr. Å ena sidan vill det allsvenska kollektivet och dess följare ha många lag i allsvenskan. Å andra sidan är popcornmaskinen igång så fort några mindre klubbar försöker finna egna vägar att ta sig fram på. Vi har inte tillräckligt mycket resurser i svensk fotboll för att alla klubbar ska vara likadana. Då återstår bantning som en trolig väg fram.

Noterar också de svaga publiksiffrorna i allsvenskan över lag. Trenden har ju varit svagt vikande de senaste två säsongerna. Bara ett fåtal lag har fått se den bättre än vad den verkligen har varit. Iår verkar verkligheten komma ikapp.