Petur Lekur
Deltagare
Antal inlägg: 63

Vi har verkligen inte varit chanslösa i någon match, utspelade i två längre sekvenser vad jag kan minnas. Första 25-30 borta mot Peking och första 15 i 2:a halvlek borta mot MFF, tyvärr avgjorde de matchen där, annars hade Europaplatsen redan varit klar. Hade tyvärr två lite för långa formsvackor (2 X 4 matcher) som kostade oss guldchansen, även om den första hade det långa VM-uppehållet mellan matcherna. Sen kan man iofs diskutera om Östersundsmatchen var i en formsvacka. Vi hade 1-0, spelade bra och full kontroll på matchen i 60 min innan de plötsligt gjorde två mål från ingenstans och så var den dan förstörd. Avslutningen på den matchen kändes dock lam, fick inte till någon kvitteringspress alls på 25 min, kanske lite tycka synd om sig själva-grejen där när man fick två orättvisa mål i baken. Nå, Ö-sund känns inte som ett oöverkomligt hinder på söndag trots att Jeppe tyvärr blev avstängd men vi har många vinnarskallar kvar på planen. Jag skulle bli hemskt besviken om vi inte tog den här chansen på söndag men oavsett känns det som vi är på rätt väg med ganska bra fart om bara den nuvarande ledningen fortsätter i flera år, inklusive JJ, Billborn, Kindlund.