Paladin
Deltagare
Antal inlägg: 175

Kris: Jag skulle pröjsa en del för att se siffrorna i Solna på vad satsningen kostade på sista raden. Dom har råd att ta smällen men jag är sååååå nyfiken. Har vi riktig tur flippar dom mörka makterna fullständigt och det blir massa stök i klubben.

Jag läste att du hade svårt att få ihop att aik har det starkaste varumärket men förhållandevis svaga publiksiffror. Det kan vara så att man under en längre tid fått dålig smap av arenan och fotbollen inte är underhållande.

Själv har jag svårt att förlika mig med att vi verkar ha nått någon publikplatå som inte kan utökas med medgångssupportrar. Det är förvisso enkelt att budgetera den inkomsten. Publiksnittet ligger runt 22k innan det andra hemmaderbyt. Som försiktighetsprincip räkna med 19k som intäkt. Undrar vad som behövs för att nå en stadig siffra på 21k under lunken. Under 8 matcher (utan premiär +derby) ligger snittet på 20,9k Alla 22,6k. 2 ggr hamnar vi under 20k. 22,7k är högsta lunksiffran.

För mig som konsument har merchen varit ett skämt sedan supportershoppen + Kappa upphörde. 🙁 Det känns som att vi skulle kunna pumpa ut läckra pryttlar men lönsamhet och kläder verkar vara knepigt.

Som jämförelse är det totala snittet för aik 17,7k och dom orena 14,1k.