Utveckling, schmutveckling…
Tränarens roll är begränsad. Till och med en kulörtejpare gjorde ju Elfsborg till ett topplag. Allt handlar naturligtvis (nästan) enbart om spelartruppens styrka. Värvar vi unga och bra spelare så lär de även utvecklas även i den sämsta av miljöer.
Vi har uppenbarligen inte alls det nätet av scouter idag som vi hade då. Måns Söderqvist är väl den enda spelaren vi har värvat som ens har haft nån chans att utvecklas nänmnvärt som spelare och där sket det sig precis som i de flesta av våra alla andra värvningar.
Värva rätt spelare är fortfarande A och O. Här har vi misslyckats tämligen kapitalt. Dibba? Ännu ett katastrofalt felköp om ni frågar mig, men jag har förhoppningsvis helfel som vanligt. =) Sundsvalls ekonomi är ju inte den bästa och vem vill egentligen ha en spelare i laget som rimligtvis kan ha tankarna på annat håll? Om vi pröjsar ens 500 000 för att få honom redan nu har vår värvningsansvarige verkligen hål i huvudet. 200 000 max, vi har råd att vänta för nån frälsare är han knappast. Vad har Dibba som inte t.ex. Rennie har?
Vems fel det är att vi värvar så kass låter jag vara osagt eftersom jag inte har en susning, så jag överlåter det till andra att peka finger.