BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

..det här med Chevan och ”vårvinden” genom besiktningslokalen!

Det gick åt helvete till en början!
Nya regler angående chassinummer, vilka kan vara inslagna var fan som helst i en privatimporterad bil…
Farbror Älta fick en ”fet jävla 2:a” på chassinumret…
Efter lite turer med verkstäder, kunnigt folk så fick Farbror Älta tips om var det var instansat..
…dessvärre hittades inga nummer!

Då tog Farbror Älta hjälp av ett väldigt välvilligt Trafikverk och spårade tidigare ägare och på så sätt fick Farbror Älta tag i personen som ”reggat” in bilen i Sverige!
Han bar för övrigt samma stilfulla namn som Farbror Älta (ett stabilt och pålitligt namn att ”hålla i handen” när det blåser snålt och när det jävlas), men hade ett annat ”sonnamn” som efternamn! 🙂 🙂
Han hade ”järnkoll” på var det numret var instansat, så efter att skrapat bort lite Tektyl, så fanns det där, nummerhelvetet! 🙂 🙂

En gigantisk börda lämnade därmed axlarna på en nöjd Farbror Älta….annars hade det blivit en ny registreringsbesiktning där förmodligen en massa extragrejer måste tas bort, typ plogfästen luftdämpare m.m. för att sedan återmonteras…
Allt extra måste ha dokumentation om det skall sitta kvar och dom pappren har nog Farbror Älta förpassat till dokumentkvarnen för länge sedan…
Idag skall det Farbror Älta lägga på ny Tektyl på alla ställen som skrapades i onödan…samt fundera ut hur man bäst skyddar chassinumret från rost m.m.
Detta skall nog skrapas fram varenda jävla besiktning i framtiden och är det otydligt så får det nog följder…