bajenhöjden
Deltagare
Antal inlägg: 121

Man kan fundera mycket på det där insläppta målet igår. Det var inte ologiskt att det kom för mff tryckte på ganska bra när de kommit i underläge, även om de inte skapade så jättemycket. Däremot blev jag ganska störd över att det kom till på en kontring. En sak att släppa till kontringar om man ligger under och måste chansa lite medan man jagar mål men jag tycker vi spelade lite märkligt ibland, istället för att gå lite mer rakt på avslut så började vi vända runt och spela bakåt och tappa boll bakom ett antal spelare.

I kontringen är vi ändå hyggligt med hem men sedan har förstås Tinnerholm lite tur att brytningen på första skottet går direkt tillbaka till honom. Lite svårt för Ögat att avgöra om det skall komma skott eller inlägg då men han står väl någorlunda rätt. Bra avslut som dyker ner mot bortre krysset men när han nu är där så skall han förstås kunna göra något bättre. Är han inte säker på att limma bollen så tippa till hörna eller boxa ut. Nu blev det tyvärr en tvål till slut.

Lite för mycket kryss som BäS är inne på. I det långa perspektivet vill jag ändå se det positiva i att vi tar poäng nästan varje match och när vi inte gör det är vi ändå ytterst nära. Får JM skruva lite till och med en eller annan förstärkning i truppen kan vi vara på väg mot något riktigt intressant.