BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Svåra beslut stundar…
Varför måste flera positiva grejer tätt inpå varandra från olika håll leda till att man måste gör någon/några besvikna??
Fick igår en förfrågan om mig, min maskin och om att återvända till mitt gamla jobb…min trivsamme gamle ”vapendragare” väntar på mig där!
Det innebär att jag säljer min maskin och blir anställd på ”min maskin”…och givetvis avyttrar firman!
Har umgåtts med dessa tankar till och från, då jag fått mig några verkliga tankeställare när man blivit tvungen att uppsöka sjukhus på grund av jobbrelaterad stress…
…råd från flera ”vårdpersoner” är att jag borde byta jobb eller söka en lugnare tillvaro, vilket det blir på mitt gamla jobb!
Har heller inte gjort någon hemlighet av att dessa tankar funnits och att ”allt är till salu till rätt pris”..

….och nu har alltså någon nappat på ovanstående, samtidigt som detta härunder dök upp tidigt i veckan!

Fick i veckan skitfina besked från min nuvarande arbetsgivare…
Prishöjning utan att jag bett om det, jättebra deal för nattjobb, lovord över allt som vi åstadkommer om dagarna, ”åretruntjobb” är i princip garanterat till pension.
Det har tagit tid att acklimatisera sig till det nya jobbet efter det oväntade slutet efter 32 år i kommunens tjänst, men känner numer att jag är mer och mer till freds med tillvaron…
Men stressfaktorn är klart högre och ökar ständigt och det är något som firmor på öppna marknaden lever under hela tiden! Jag vet att dom är mån om mig och gör vad dom kan för att jag skall kunna jobba i lugn och ro…men tidplaner och tryck från beställarna driver upp tempot i a f!

…det är inget lätt beslut och vem skall man göra besviken?