BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

…hämtat från en Villasida och en liten vink om deras självgoda inställning till sitt ytterst mediokra lag!

-Vilken skräll! Och vilken fjäder i hatten för Tellus som alltså bortabesegrar ”topplaget” Villa.

Detta är ingen skräll i mina ögon…med ett s.k. topplag på kraftig retur och nonchalant inställning och flera ”bärande” spelare med ”bästföredatumet” passerat, så går det så där!
Tellus däremot hade allt att vinna och fungera klart bättre som lag och har inte råd att underskatta sina motståndare!

Villa har INTE lyckats locka till sig några ”stjärnvärvningar” sedan ”Davva” skrev på för 6-7 år sedan.
Likväl är dom lika hopfulla varje silly och förväntar sig att ”halva” landslaget skall ”skriva på inom kort”, som dom skriver på sina sidor!
Hittills har INGEN klasspelare skrivit på, men det som däremot hänt är att truppen i år har dränerats på den enda klasspelaren dom haft på länge…Daniel Andersson!
…och blivit ersatt med Felix Phersson som fick mer eller mindre sparken från Vänersborg och en helt okänd norrman! …så ser Villas klassvärvningar ut inför säsongen! Inte mycket att vara särskilt stora i käften över!
Efter samtal med folk som har eller har haft sin vistelse i Lidköping, så förstår man varför ingen vettig människa vill sätta sin fot i den urtrista hålan!
Staden dör när korvkiosken stänger vid 21 tiden…. typ!

Att ”Davva” hamnade där var av familjeskäl, då inte alla trivs i en storstad..
…att ”Jeppe” Eriksson hamnade där var för att vi inte ville ha honom kvar efter att han burit sig ”skitaktigt” åt mot våra juniorspelare!

Att ”våran” Jesper Jonsson som var ”klar” för Villa i årets silly valde att bli kvar i Bajen…trots ypperliga träningsmöjligheter och matcher i hall, fin lön och givetvis många fina förmåner, så säger de det mesta om Lidköpings attraktionskraft.. 🙂 🙂

Jag gillar inte Villa…kommer nog aldrig att ändra mig på den fronten!
Däremot finner jag deras pöbel till supportrar ganska roliga… det är stor komik på forumet när det gått åt helvete för Villa!
Vet inte varför denna minnesbild alltid dyker upp när Villas supportrar kommer på tal! 🙂 🙂
https://i.pinimg.com/originals/bf/f0/b5/bff0b502ea35521501eb52d187bbeaf5.jpg