God morgon GU!
…gårdagen var för egen del klart positiv, då jag fick mycket gjort!
Det trasiga grävredskapet är numer i strålande skick efter lite nya delar och en del svets!
Äntligen har mina nya elbackspeglar monterats….och kablarna dragits genom maskinen, men inte anslutits än…
Är så redigt less på att riskera liv och lem på att kravla sig upp på en iskall maskin vintertid och skrapa speglar…
Beställde detta på maskinen, men det fanns inte som ”extra”… vilket är mycket märkligt!
Det skitiga grävredskapet, d.v.s. grävmaskinen är numer hyfsat ren, men det blir nog en vända till med slangen innan jag är nöjd!
Gjorde som sist…en session i Nackas självtvätt vid 21 tiden igår kväll! 🙂
…det kan ju låta lite ”corny” att tillbringa en lördagkväll med att tvätta en grävmaskin, men det är faktiskt rogivande att det inte finns en käft i närheten och att hänsyn således inte behöver tas mot en massa ”stekare” som gärna markerar sin ”oerhört viktiga närvaro” med att påtala att det stänker fett och skit över stänkväggen ner på deras ”rishögar”…men att dom ”fixat” det när jag erbjuder mig att spola rent!
Det märkliga är att de ”bara måste” ta tvätt-platsen bredvid min maskin, trots att det finns fler lediga….vilket jag brukar få påtala för dem! 😉 ASSHOLES!
De fina travhästarna gjorde som vanligt sitt bästa…men inte jag, så det är bara att kämpa på nästa lördag!
…några ”tyskjävlar” snodde hela Eurojackpot-kassan i fredags…BASTARDS!
Man skulle kunna uttrycka det så här med gårdagens match inräknad…
….att sammanfattningsvis så gick det mesta åt helvete i spelväg…. en del mer väntat än andra! 😉 😉
Blev ”solokvist” för en stund sedan…
BOJAN ÄLTA NR 8 drog upp till svärmor i Rättvik i några dagar…hon har det ensamt sedan svärfar lämnat jordelivet!
Det passar mig rätt bra, då kan jag fixa färdigt med maskinen och semesterparkera den redan innan semestern börjat…typ! 😉
…sedan skall ”Röda faran” få lite ”kärlek” också!
VM-hybrisen tog föga oväntat slut…. och det gör mig inte ett skit!
…det är viktigare det som händer imorgon!
Bajens resa är vansinnigt mycket mer intressant, än landslaget!
…har man någon som helst insikt så insåg tidigt att det var en tidsfråga innan landslaget skulle åka ut!
Att tro att det skulle bära hela vägen är väldigt naivt med den truppen!
Bajen däremot vet vi inte riktigt vad vi har, då vi till skillnad mot landslaget har trupp som kan ta oss hela vägen!
…men vi bajare är inte vana att handskas med det som kanske komma skall…här är utgången helt oviss och det är det som ger det nerv, ångest och förhoppningsvis hysterisk glädje i slutet!
Tror att min syster och jag ”jonnar” genom ”Läbbiga skogen” imorgon till vår ”betongluktande” arena! 😉
OVER AND OUT….som jag sa igår 🙂
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.