BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Knäade var det väl några som gjorde igår ändå… sällan jag sitter nöjd med 1 pinne och är det inte nu heller, men som matchen utvecklade sig så är en pinne en mer än vad vi borde fått med oss. Gissar att pekingneserna var väldigt missnöjda mer än vi var. Nå, missnöjd med att vi inte kunde förvalta lägen eller att vi gav dem så mycket plats och utrymme. Jag hoppas att de inte blev tagna på sängen, att peking skulle öppna tufft var ingen överraskning. Men som Billborn sa ”Kan man inte lägga en 5-meters passning rätt så blir det inte bättre”. Att han var nöjd över backarna är en sak, de höll ju tätt framför Wiland. Gott så av dem, men som sagt det offensiva hade lite mer att visa. Vansinniga blindpassningar varvat med passningar som går bakom en springande spelare, det ska vi inte behöva se så ofta. Fel kan det bli ibland såklart…
Skulle gärna se Kennedy en halvlek (minst) i varje match, det är BARA han som kan lägga en frispark där den ska vara. Både en Tank och Hamad drar projektiler som går 2-10 meter över där Kennedy får ner den vid stolproten. En skillnad som gör att han borde spela mycket mer även om de där lägena inte kommer så ofta. Av de 2 som kom igår hade han satt minst en… så Stefan, låt honom spela. Sen är det där han ska ha sitt framtida jobb, 4 spelare ska tränas ständigt på fasta av honom. Nöta nöta nöta… det finns många sköna poäng i att kunna lägga frisparkar.

Jobbat en dag, ska in och ta ett pass till i min egen takt utan störningsmoment. Veckan ut ska jag färdigställa min del, sen tar jag semester i 2, äntligen, men dessvärre drar jag själv neråt varmare väder. Man kan ju inte få allt… (tydligen) 🙁