BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Den stora frÃ¥gan för mig är -tradition- nÃ¥got som jag anser vara viktigt i en klubb med anor. Man kan bryta negativa eller dÃ¥liga traditioner pÃ¥ ett radikalt sätt eller lÃ¥ngsammare. Är det dÃ¥ en dÃ¥lig tradition att exponera profiler (spelare eller supportrar) med anknytning till den sport som exponeras? Ska det visas en innebandyspelare pÃ¥ hockeykortet. Ska vi ha röda kort eller blÃ¥? Ska vi ha inverterade bilder istället för original? Jag skulle t ex inte ha nÃ¥got emot att en avbild av Söderstadion/Kanalplan fanns pÃ¥ ett kort, men det skulle störa mig med Eriksdal eller Zinken pÃ¥ fotbollens kort. Det handlar om gränser som sÃ¥ ofta. Vad är det man vill säga? Att det finns 2 juniorer som spelar i Hammarby? I’m sorry, men hur mycket Maya än tränar och hur duktig hon än är sÃ¥ kommer det vara i damlaget hon spelar.
Är det exponeringen man är ute efter, att öka populäritet eller förutsättningar så är jag ungefär 100% säker på att det finns andra sätt att ändra detta på.
Som sagt, som de flesta här vet sÃ¥ har jag inget emot vare sig damidrott eller större exponering för detsamma, det finns en snedfördelning. Men jag anser att det är nÃ¥got som bör ske inom respektive sektion/avdelning/grupp/lag. Vill HIF FF öka exponeringen för damer/tjejer/flickor sÃ¥ bör de lyftas inom den ramen, tvinga inte mig (eller nÃ¥gon annan) till nÃ¥got jag inte själv vill, ge mig ett mervärde och jag kanske nappar pÃ¥ det. Vill man ändra pÃ¥ förutsättningarna sÃ¥ ser jag att ett mervärde är vad man ska satsa pÃ¥. Bli säsongare i x antal föreningar och utöka dina fördelar som supporter för Hammarby, mer pÃ¥ den linjen. Att tvinga in folk i nÃ¥got tror jag inte pÃ¥. Jag skulle inte uttryckt mig negativt om jag tex skulle fÃ¥ 200:- rabatt pÃ¥ herrkortet om jag även var säsongare i damerna, fÃ¥ en 5% högre rabatt pÃ¥ Intersport med flera kort. Bli ”VIP-medlem” om jag är med i 4 eller fler osv… bara grejen att bli omnämnd är mÃ¥nga gÃ¥nger tillräckligt för att utöka sitt engagemang (därmed plÃ¥nboken). För det är ju stÃ¥larna man vill komma Ã¥t… mina stÃ¥lar och dina stÃ¥lar, eller…?