Johan S
Deltagare
Antal inlägg: 18

Jag tycker att det ser bättre ut offensivt i år jämfört med ifjol.

– Framförallt så har värvningen av Smarason visat sig vara bra, han jobbar stenhårt och är en smart spelare.
Torsteinbö har höjt sig också även om han fortfarande har en del kvar till sin toppnivå som känns hög, kommer fortsätta vara en trogen poängspelare.
Alex känns som en Pablo-kopia på många sätt, fast på allsvensk nivå sklart, vilket känns perfekt för vårt spelstystem.
– Sen har både Kennedy, Khalili, Melker en del kvar till sin toppnivå. Själv tycker jag Melker skulle passa bättre som 10a, lite som Nahir. För feg och vek för att vara en av de sittande, även om man gärna vill att det ska funka däär. Och ska han lira på sittande mitt ska han inte ha Haglund bredvid sig utan Johan Persson som är som en pitbullterrier och hugger på allt, som kanske inte Haglund gör.
– Tycker dock Haglund varit hyfsat bra sen den där bedrööövliga matchen mot Syrianska.
Batan har varit bättre än Birkir vilket är överraskande, men tror det vänder nu när det börjar på allvar. Men sköänt ändå att Batan höjt sig en aning.
Magyar har imponerat på mig senaste matcherna och känns väldigt given bredvid Saetra (som i sin tur varit lite svajig på slutet i jämförelse med vad han kan då). Sen har vi ju en Aidoo som gör det jättebra när han får chansen vilket känns skönt ifall vi skulle få någon skada på Saetra och Magyar.

Och sen har vi ju en riktig joker i Romulo dessutom.. Och hoppas han kan få många minuter mot Örebro så han kommer in i laget och startelvan snabbt. För han är helt matchfit och dessutom i bra form. Då han gjort 5 mål på 7 matcher nu i februari/mars i sitt brasilianska lag, bland annat målade han mot Vasco da Gama.