Abedi
Deltagare
Antal inlägg: 117

En premiär är en premiär med allt vad det innebär. Roligt att återse polare, kröka till och sätta publikrekord, igen.. Skönt att det är igång. Går inte att såsa längre..

Nåväl, utspelade är väl en underdrift? Funderade i första om det var Nannes plan att backa hem och låta Östersund springa sig trötta för att sedan straffa de hårt. Visade sig vara önsketänkande. Bra ändå att vi kom undan med blotta förskräckelsen mot en nykomling. Var närmare 1-3 än 2-1.

Ser vi till spelarnas insats och taktik har våra problem i offensiva fyran nu övergått till att innefatta det defensiva mittfältet. Faktiskt rejält besviken på Melker som jag förväntat mig mer ifrån. Han fixar inte sin Box-to-Box roll alls, hamnar fel och spelar inte ”sin” fotboll. Kan iofs bero på att understödet från offensiva fyran är under all kritik. Vi har enorma problem med det spelsystem vi ska spela när vi inte har en fungerande nr 10. Kennedy kass mot häcken där och Imad lika dålig idag. Det går direkt ut över yttrarna Torsten/Arnor som knappt rör bollen under hela matchen. Det innebär i sin tur att det blir statiskt, orörligt och att knappt en spelare kommer rättvänd. Slutar med att Haglund får ta uppspelen på spelare som inte rör sig. Fruktansvärt dåligt och ett problem vi haft sedan förra året. möjligtvis kan Romulo höja kvalitén i det offensiva spelet men det känns för jävla tunnt om ni frågar mig. Framförallt är det den individuella nivån på flera spelare som är för låg med resultatet att det blir för svajiga insatser. Offensivt ser vi tyvärr mindre och mindre samspelta ut varav Nanne har ett ansvar då han envisas med att byta ut denna kvartett match efter match.

Anyway, 29 omgångar kvar och jag vidhåller att det blir en rörig vår för flera lag än Bajen. Tror vi kommer få se en alksvenska där i princip alla slår alla. Lag med ett tydligt och bra grundspel kommer vara de som går bäst typ göteborg, malmö, dif, elfsborg, östersund, sundsvall. Bajen, gnaget, helsingborg, örebro kommer vara gäng som går upp och ned.

Till sist, går inte att komma ifrån att man är jävligt besviken. Spelare som Imad och Hallberg i 2 centrala roller idag har betydligt mer att bevisa. Riktigt bleka. Alex börjar tyvärr också landa och måste börja visa ett större register. Romulo, lär behöva tid men är knappast en klasspelare som kommer vända skutan direkt.