Oldcontrarian
Deltagare
Antal inlägg: 50

Nu med en dags vila och inga skrivningar i affekt.

Jag tycker det blir för enkelt att skylla på att vi gör det enkelt för ÖFK, eller att i andra så blir de svårare för dom för vi ligger bättre i positionerna med högre press etc. Vad som är orsaken är nog en kombination. Jag kan inte låta bli att imponeras av ÖFK spel och gillar det jag såg, det är exakt den fotbollen jag vill att Bajen spelade. Potter, PG känns som de mest spännande tränarna i Sverige.

Men tillbaka till oss. Jag tycker vi har värvat otroligt udda och förstår mig inte riktigt på Jingblad/Nanne här. Khalili är för mig fruktansvärt osynlig och han skrev man 4.5 år med, tycker han inte presterar för en startplats, knappt bänken.
Men vårt största problem är inte backlinje, offensiv 4 utan det är våra defensiva mittfältare 6 och 8. Vi har Haglund, JP och Melker defensivt som ja kan vinna bollar men kan inte fördela dem offensivt. I vårt spel är det 6 och 8 som ska stå för spelvändningarna i störst utsträckning känns som där måste vi ha spelare som både kan vinna bort och snabbt ställa om i tanke framåt vi har nu bara bollvinnare. Jag tycker vi känns extremt baktunga, vi känns fega. Det känns som Nanne inte tror på sitt eget mantra hög press och snabba omställningar. Det känns inte heller som att spelarna tror på det. Tycker inte heller JP och Haglund klarar hög press utan de har känts bättre när de legat lågt.

Nanne brukar tjura om att senaste 6 åren har vi 5 varit i superettan. ÖFK har de senaste 6 åren varit i Div 1 och Superettan…

Men nu har vi den truppen vi har.
Jag vill se lite mer mod i Nannes uttagningar. Om meriter inte ska spela roll utan det är dagsform varför får inte spelare chansen som presterat på försäsongen?

Jag vill se Jajic få chansen, inte det minsta orolig för att han startar eller kommer in. Jag vill se Khalili på bänken.

Skulle vilja se denna med Jajic som eventuell inhoppare på 10:an.

Ömmi
Birkir – Saetra – Magyar – Silverholt

Melker – Erik I

Smarason – Romulo – Torstenbö

Alex