Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Nej,absolut ingen idé att bli ängslig, samtidigt så kan jag gott förstå att man blir jävligt ängslig så som det såg ut i första mot Östersund, men även mot Örebro och bitvis mot Häcken.

Å andra sidan gick det ju halvbra i cupen, så det är väl som vanligt en fråga om, om man vill se glaset som halvtomt eller halvfullt. Försäsong/cup har visat att det finns både bra och dåliga bitar med vårt spel.

Fysiken är en bra bit. Jag tycker vi ofta ser som starkast ut i slutet av matcherna. Det var inte direkt den känslan man hade ifjol… Det som också är bra att vi tycks kunna förändra matchbilder i år också på ett helt annat sätt. Både nu mot Östersund och framför allt Örebro har vi kunnat ta oss in i matcherna igen och hade med lite tur till och med kunnat vunnit dem, trots att vi bitvis är rejält utspelade. Det såg vi inte heller mycket av ifjol.

Annars är jag ruggigt besviken efter premiären. Hallberg var en jättebesvikelse. Många som klagar på att Haglund är lite trög och sävlig, men Melker är ju åtta resor värre och han vann knappt en enda duell på mitten kändes det som. Vi ska nog passa oss jävligt noga för att spela med Haglund och Hallberg på mitten i fortsättningen.

Smarason är ett annat nyförvärv som gjorde en riktigt kass premiär, inte många rätt på hans fötter.

Alex hade (som vanligt när det gäller våra anfallare?) en väldigt otacksam uppgift men jobbar och sliter. Vinner en del boll och nyper till när han väl får chansen. Jag tycker han var bäste bajare i premiären efter Kristinsson, även om han krånglar till det lite för mycket i vissa omställningslägen.

Elfsborg borta härnäst. Kommer inte bli lättare än Östersund, tvärtom, men jag tror ändå att det kan bli en match som passar oss lite bättre, även om vi naturligtvis kommer att få jaga jäkligt mycket boll i den matchen med, men vi har ju i alla fall inte samma press på oss att vinna…