Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Åh, herregud… Av alla pissigaste pissmatcher var det här nog den pissigaste pissmatchen på pissigt länge. Jag har nog inte varit så här lack sen Jagne snubblade till sig en straff…

Återigen, en bra match av oss spelmässigt, men släpper man in tre mål så blir det alltid svårt att vinna matcher. Jag vet inte riktigt vad som har hänt med vårt försvar. Skillanden i den här matchen mot många andra i år var att vi skapade mer än tillräckligt för att vinna den här matchen, men det beror väl i ärlighetens namn snarare på ÖSK:s urusla försvarsspel, än att vi var så väldigt mycket bättre rent offensivt. Är det 1-15 i avslut i andra typ? och ändå lyckas vi torska halvleken med 1-0, välkommen tillbaka hatade Bajenineffektivitet.

Och man kan ju inte heller skylla på att ÖSK spelade på resultatet, eftersom manglingen började långt före 3-2-målet. Nej, den här tursegern får ÖSK tacka oss, Rinne och domaren för. Att sen Kennedy bränner straffen på övertid är egentligen för mig skitsamma. Ett bättre praktexempel på lagen om alltings jävlighet får man leta efter. Visst, en tappad poäng där, men den här matchen skulle ha betytt TRE poäng för oss.

Gör ÖSK det bra, Abedi? Blundade du hela andra halvlek? =)

Hur fittigt jävla frustrerande det än var, så var det återigen en väldigt underhållande match att kolla på, med undantag då för den där lilla, men ack så viktiga detaljen – resultatet…