Taktikern
Deltagare
Antal inlägg: 45

Soff Coach
Det jag menade var snarare följande
Att Bajen igår bestod av Hallberg, Israelsson, Smárason, Sætra, Magyar, Persson, Haglund och Wiklander som har sina främsta styrkor i att det är stabila spelare som är allround. Undantaget är kanske Sætra som är en väldigt duktig huvudspelare och Israelssons målskytte. Till det var det 2 spelare som har spetskvaliteter i Alex som är en striker / target samt Sævarsson med sin snabbhet och löp kapacitet. Snabbheten ska mer ses som ett exempel. Det kunde lika gärna vart passningsspelet, kvalitén på den som lägger frisparkar och hörnor, konsten att göra sin försvarare eller försvara en mot en. Vi saknar spelare med kvalitet i det avgörande momenten både mot Norrköping och Göteborg borta där vi förlorar mot motståndare som skapar klart fler målchanser. Förlusterna mot Malmö och Örebro handlar mer om att dom sätter sina chanser medan Bajen inte gör det. Matchen mot Elfsborg såg jag inte.

Samtidigt förstår jag Nanne då de spelarna som ska stå för spetskvalitéer Måns (snabbhet), Rennie (snabbhet), Kennedy (passningsspelet) och Khalili (spelfördelare) har vart iskalla. Förutom Alex och Sævarsson är det nog bara Torsteinbø (slå sin försvarare) som den här säsongen än så länge är värd en startplats.

  • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Taktikern.
  • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Taktikern.