Soff Coach
Deltagare
Antal inlägg: 42

Taktikern – jag kanske missminner mig men är inte Arnor på väg igenom efter 2 min. Men antingen offside eller hinner inte. Sen gör glenn 1-0 och får ner oss. Den stora skillnaden som jag ser är mellan glenn och oss är att glenns långboll från mittbackarna stannar kvar runt straffområdet vilket skapar farligheter. Våra långbollar lämnar knappt straffområdet. Och det här är i mina ögon ett jätteproblem. Jmf. med random lag i serien (vi kan ta sundsvall). När vi sätter giffarna under tokpress så när de väl får tag i bollen behöver de bara sikta på mittlinjen så vet de att dibba KAN få tag i bollen och vinna en löpduell och göra mål. Dvs. en rensning blir till en farlighet. En annan sak som det tjatas om är kantspel. Och jag tycker oxå det är en katastrof. Men Nanne sa i början nån gång att vi vill INTE slå inlägg från kanten (som tex. dif gör). Vilket synns ganska tydligt på att det är många ggr som man från kanten driver bollen längs straffområdes linjen och sen försöker slå en 2 m passning dömd att misslyckas. Jag kan tycka att det saknas i Bajen kanske inte just mot peking/glenn men mot tex gif/jsödra hade vi skapat mer oreda om vi skickat in bollen…Men jag förstår att Nanne inte vill spela så och då sker det inte. Det får man acceptera…