Taktikern
Deltagare
Antal inlägg: 45

Johannes,

Jag har för dålig koll på Banda för att kunna ha en åsikt om hans styrkor och svagheter. På så vis vet jag inte vad jag ska tycka.

För mig känns det snarare som att ledningen har identifierat vad man tycker är ett problem och åtgärdat detta. Då ställs så klart frågan varför har inte samma personer sett detta tidigare vilket man så klart gjort om det vart ett stort problem tidigare. Så det har väl vart meningsskiljaktigheter mellan Banda och spelarna eller Banda och någon ledare. När det nu gått dåligt och ropen på avgång från vissa supportrar börja komma så är det ett enkelt och billigt sätt att visa handlingskraft.

Så för min del lutar det åt att man gör som i hockey och indirekt skyller på ”målvakten” och byter ut honom. Går det så går det. Alla kan nu andas ut och känna att detta var Bandas fel PUH!. Inte helt ovanligt i min värld. Det var konsulten som gjorde fel eller den där jäveln på lagret. Tidpunkten tyder också på detta då man väljer att informera detta när spelartruppen är tillbaka samt att all fokus ligger i media ligger på Sveriges match mot Irland. Dvs inga krisrubriker alla AIK när deras andra tränare stack till Norrköping .

Vad tycker du själv? Det här måste ändå vara helt i din linje och ett steg i rätt riktning där alla ska kickas när tabellplaceringen inte står i korrelation till personalkostnaderna.

  • Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av Taktikern.