Bajenberndt
Deltagare
Antal inlägg: 196

Taktikern, bra skrivet. Du sätter verkligen tummen på den känsliga punkten genom att jämföra med MFFs ekonomi. Jag kan inte se att AEG har något att vinna på att sitta kvar på sin aktier i dagsläget. AEGs del av bolagets eventuella vinster är småpotatis och de kommer aldrig att ta ut dessa pengar. Frågan är snarare ifall det finns fördelar med att AEG överlåter sina aktier till Hammarby. Summan är definitivt försumbar för AEGs del.
Vari skulle Hammarbys vinst vara?
Kan besluta att lägga ner bolaget och köra föreningsmodellen, vilket MFF gör.
Står fria från AEG och kan därigenom, förmodligen, bli attraktivare på sponsormarknaden? Detta är en frågeställning för en expert inom sponsring?
Aeg kan inte sälja sina aktier till en annan delägare.
Vari skulle AEGs vinst vara?
De står fria i förhållande till sina två största hyresgäster, vilket bör gynna deras kontakt med Stockholms stad när deras avtal skall upphandlas på nytt.
Vi vet inte vad som händer ifall Aeg lämnar Stockholm. Det oroar mig rejält att Hovet läggs ner och Globenområdets utbud försämras p.g.a. av att Stockholms stad inte har pengar till att utveckla Globenområdet som evenemangsområde. Jag hade gärna sett en ny handbollshall på gamla Söderstadiontomten. För hockeyn är det ett rejält nerköp nu när det inte blir en ersättningsarena.