Abedi
Deltagare
Antal inlägg: 117

Då börjar vi så smått röra oss mot upploppet av sommarens räddningsplanka och det ser väl helt annat än bra ut. 1 vinst på 4 fighter efter uppehållet och endast 1 pinne hemma, mot den allsvenska strykpåsen Falkenberg. Kalmar hemma idag och sedan bortafight mot ett decimerat sundsvall. 2 oerhört viktiga matcher, säsongens viktigaste om ni frågar mig. Sedan väntar ett betydligt tuffare spelschema.

Det går heller inte att bortse från hur övriga bottenkonkurrenter presterar och här börjar det nu skapas ett glapp på 5 poäng upp till en 10:e plats och hyfsat säker mark. Vår närmaste konkurrent underifrån dif har agerat resolut under sommaren. Hämtat in ett gäng intressanta spelare samt bytt tränare. Lätt att garva men jag tror de kommer lyfta så småningom. Vi har däremot tappat 2 spelare, får in en forward från ett annat bottengäng och har fortsatt stora problem med vår centrallinje där mb-paret är utbytt, def.mitt tillkortakommanden avslöjas brutalt mot bättre motstånd, vår bäste poängspelare ryktas bort och dragit på sig sin andra hjärnskakning på mindre än ett år och längst fram en forward som det var länge sedan han nätade nu.

Att vi går mot en fortsatt tuff höst frångår nog ingen. Nanne kan till viss del skruva lite här och där men nivån på spelartruppen är fortfarande för låg. Fiasko att inte lyckats förstärka truppen under sommaren inför det prekära läge vi står inför. Förstår det som att man velat växla upp nivån på nyförvärv, fine för mig men det ska mycket till för att klasspelare ska välja ett bottengäng. Tror snarare vi måste bli mycket bättre på att hitta guldkorn i en tidigare fas och utveckla dessa samt få en mycket bättre spelarutveckling av det material vi har. Även där har man misslyckats.

Till sist, dagens fight då. Kalmar ett gäng skador men på mer säker mark än oss. Rydström satsar nog på att låta vi och vårt låga bolltempo styra spelet för att sedan straffa oss hårt på fasta. Hörde jag 2-2?