Paladin
Deltagare
Antal inlägg: 175

Bajenberndt: Det är ingen oro för tränarbyte utan en djup önskan om lite LångsiktighetTM. Vi har resten på plats och vi har möjlighet att sätta en plattform för truppen. Jag är less på att vi ständigt byter tränare.

Precis som du säger har vi haft en uppryckning på nästan alla plan. Det som haltar är rekryteringen av spelare och förmågan att få in egna produkter i 11:an. Jag har för mig att vi har gått igenom det förut och det är få *topp*klubbar som mäktar med att lyfta in mer än en egen produkt per år.

Vi ser ju i princip aldrig någon egen spelare som tar en plats i 11:an och levererar. Vi rekryterar spelare, vissa blir bra andra inte. Det enda vi kommer ihåg är de som fallerar. Samma sak genom årtionden. Om Nanne orkar att släppa sin vision och i stället lyfta Bajen som han gjorde med Kalmar så är jag för det.

Tänk att få hamna i mitten, få fart på Brassarna och sedan klösa sig uppåt med gradvis bättre ekonomi. Sälja Brassarna för ok pengar och lyfta upp en eller två yngre spelare som färgar. Jag tror att vi kan göra den resan med Nanne. Jag skiter i hur han låter på presskonferenserna, han talar inte till mig, han talar till truppen och organisationen.