Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Märklig och märklig… Det är ju lätt att vara efterklok och konstatera att det inte blev bra, nu så här i efterhand, men det känns inte som att vi har en hög av alternativ att variera med där framme. Visst kunde Torsteinbö ha spelat och vi kunde ha använt Khalili i mitten, men jag tror inte att det hade hjälpt. Vi hade behövt en mer targettyp som kunde ta emot och hålla i bollen där uppe och visst saknades spelare som Persson och Haglund som hade varit som klippt och skurna för den här matchen.

Jag personligen är lite besviken på Aidoo igen, likt förra matchen mot Häcken. Inte några hårresande missar som då, men han låg ju hela tiden på gränsen kändes det som. En petigare domare och han hade fått det jobbigt igår.

Jag hoppas nu också att vi verkligen får till en förlängning av Boo-Wiklander. En spelartyp som vi absolut har saknat i laget. En väldigt intelligent spelare som ligger rätt mest hela tiden, har lite småfula rackartyg för sig och känns allmänt jobbig för motståndarna hela tiden. En bra ”pappa” att ha i laget helt enkelt och då skulle vi kunna ta in en ny, ung och utvecklingsbar mittback istället för Magyar, eller varför inte bara flytta upp Degerlund redan nu?