BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Ja, det här med bortaresor är ett speciellt kapitel. Möttes av en veritabel vägg av vatten/hagel flankerad av ett åskväder där smällen kom med ljuset. Bangers vad fan är det…
Av spelet finns inte så mycket att förtälja, det var kass i största allämnhet. En skärpning till på onsdag och inte minst på söndag anbefalles och det skulle förvåna mycket om det inte blev så. Roligast var ändå att stora delar av klacken stod kvar och körde på i en dryg halvtimme efter slutsignalen och det var först efter spelarna kommit ut igen som det la sig till funktionärernas stora glädje, de var inte så glada innan i vanlig ordning. Så mycket roligare än så blev det ju inte.

Vidare har alltså ett första grepp tagits till att skaffa oss ett eget hem. Ideellt arbete tar alltid lite tid och så många finesser kanske det inte blir från start, men nåt ska vi väl få ihop med gemensamma krafter.
Först skulle jag vilja veta vad ni vill och vad som ses som väsentligt. Jag skulle nog se det som en trestegsraket där man lägger grunden, testar och sen lägger till lite lullull och testar.

GU-tipset har ju en mailgrupp och vi skulle kunna göra något liknande med det här. Jag sätter upp en gruppmailadress alla(a)gubb-ultras.se, eller något liknande, där då tanken är att alla ska ta del av vad alla skriver. Tror att det kommer att utkristallisera sig vilka som är mest drivande och då har vi kanske en projektgrupp. Vill att vi ska köra med helt öppna kort och full demokrati råder. Säger ni skit så är det skit och det skiter man i.
Vad säger ni om det?
Så gör så att ni mailar till gu(a)minakontakter,se (det där (a) ska givetvis bytas ut mot ett @) så jag får respektives mailadresser och så får ni givetvis gärna skriva vad som är viktigt för just dig. Vad ni saknar och vad som funkar sämre idag eller bara ett heja och gärna ett nick, namn eller annat som gör att man fattar vem det är som skrivit. Om någon tycker att den där gmail eller hotmailadressen inte är så sexig så kan man alltid få en gubb-ultras.se-adress med precis vad man vill framför @ (utom å, ä och ö). Mailen går givetvis att få till sin mobil, dator (med lite handpåläggning) eller så kör man helt enkelt webmail. Funkar ju på allt utom 3110 misstänker jag… 😉

Ser dessutom att det finns en 3110 som har problem med sin mail… eller fått skit i datorn. Den länken klickar jag inte på när han tilltalar mig med: Hi friend! 🙂

Sen måste vi givetvis slita tag i alla som försvunnit.