BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon!

”Medans andra vänder på steken och somnar om!” 🙂 🙂
…så gick det inte att sova längre i det Erikssonska hemmanet, då farbrorn från Älta sedan några dagar bakåt är oerhört alert och fylld med energi vid uppvaknandet. 05.30 var resan i sömnens rike till ända, för övrigt! 🙂
Det går inte att tvinga sig ner i lopplådan heller och sova på beställning, utan det får i så fall bli en ”stödis” på eftermiddagen om orken tryter!

******

Det finns en del som säger att jag ringer till B ä S under dagen, men det är kanske bättre att ”Farbror B ä S” ringer mig istället, då det brukar ”häxa” med mottagningen nere i bunkern! 😉
Viktiga saker måste avhandlas inför kommande prestationer….skulle man kunna uttrycka det lite kufiskt!

******

Jag har snart en jubilar att göra glad….
BOJAN ÄLTA NR 8 fyller jämnt inom kort, så det måste ringas runt under dagen…typ Rättvik m.m.
Det kan vara bra att veta att hon och Kim Larsen fyller år på samma dag! 🙂 🙂
Har för egen del lite planer för eget ”konstsmide”…. 😉

******

Farbrorn från Älta skall dessutom träffa ”psykdoktorn” Maria idag på dan….hon skall lära det gamla ”gubbkräket” att hantera stress och sömnproblem, men framförallt stress… 😉

Det är brydsamt att tro att det senaste årets sporadiska sömnproblem inte blir helt okomplicerat att komma till rätta med under rådande omständigheter, då den potentat detta anbelangar tycks fått en sällan skådad energiinjektion efter det operativa ingreppet som utfördes för att reducera utrymmet för digestion. 🙂 🙂 🙂

******

Finns det tid över så skall maskinen få lite kärlek och en ny backspegel! 😉

I’ll be back!