BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Härligt Karlsson!
Jag lämnar ”galenskaperna” redan i helgen om spelet går väl! 😀 😀
…men man har ju lärt sig att det är en svekfull jävel, den där Pierre!

******

Våginfo. Som jag anade igår! 🙂 🙂
Nytt nummer!!!
– 16 kg, men det är några ”små” hg som skall ikapp!

******

Energin fick en liten dipp igår…då jag inte var lika energisk, eller snarare inte kunde vara det!
Och lyfta tungt skall jag inte syssla med!
Idag skall några småsaker fixas…
…jag har en i huset som fyller jämnt nästa måndag! :-O
Allting ”sitter ihop” om man säger…. de 4 raderna närmast ovanför kanske ger en hint! 😉 😉

******

Tror i a f att det kommer svetsas lite ”trädgårdskonst” i garaget idag… 😉 😉
Två”saker” skall fyllas och kompletteras…svetsgas och …ehh, när skiter nog i att nämna det av säkerhetsskäl! Den potentat jag lever med kanske smygkikar på oss stofiler och då är det onödigt att skriva ”för mycket”!

******

11-1 var i underkant….tycker att 11-0 hade varit bättre eller 12-1…. 🙂 🙂
Vi skall vinna med MINST 10 bollar mot dessa sopor! Fattar inte ens att de blir inbjudna!
Min gode vän ”Farbror Bosse” som jag ofta pratar bandy med…
Är av åsikten att för norsk bandys bästa vore det bättre om deras landslag lirade i turneringen…även om de troligtvis också skulle få svårt!
…men dom närmar sig ju aldrig övriga världen om inget drastiskt görs och att bjuda in deras landslag är kanske ett steg i rätt riktning!
Jag håller helt med Bosse i detta….

Ny match mot Jenisej idag….detta är däremot högintressant!
Detta blir en riktig värdemätare!
Man skall ha klart för sig att ryssarna är åtminstone en månad före oss i Sverige med sina förberedelser inför deras seriespel!

******

Har kommit i kontakt med Thomas Dalborg, en kusk som gjorde karriär på Kanadas travbanor, men som flyttat hem igen och håller numer till som travtränare på Axevalla!
Han har börjat posta inlägg på forumet Maskinisten!
Lite skämtsamt frågade jag om tips inför helgens V 75…
…och erbjöd honom lite skämtsamt samtidigt en ”deal” att han skall få min maskin gratis och att jag gratis skall hjälpa honom att bygga rakbanor och sandbanor om hans tips skulle göra mig helt ekonomiskt oberoende!

Detta skrev han i a f om V 75!
Man skall passa Pharagon Face och Kung Edward i första…
Kahleesi i 5:e är en riktig rysare… han gillade intrycket på henne i senast starten och nu rycker man bakdojorna!!
Det räckte bra med 3, 8, 12 i sista tyckte han!
Får se om det kommer mer!

…verkar vara en jävligt trevlig lirare i a f!

I’ll be back!