-
FörfattareInlägg
-
Dra på trissor, det blev några rader i Expressen till och med
http://www.expressen.se/sport/hammarby-skrallde-mot-bollnas-i-kvarten/och i DN.
http://www.dn.se/sport/hammarby-skrallde-mot-bollnas/
Samma artikeltext känns ju lite fattigt.
Det är åtminstone 2 olika bilder, expressens från någon match mot gurkorna ser det ut som… fantastiskt.-
Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av
BäS.
Hur såg spelet ut? Verkade vara sjukt lite avslut av både oss och dem, bortsett från att de hade ett gäng hörnor som Slangen stoppade.
Tuppenja säger jag till admin, som det verkar nu så är det jag och ändras det så gör man nog en sån variant som senast.
Golväll GU
Tänkte boka kryzzen i helgen vilka vill med och vill man ha med sin respektive den 31 mars med Birka !!
Skål !!
God kväll GU!
…så ska det se ut! Fan vilken grym insats! 🙂 🙂
Den vinsten gjorde inte ont!Härligt hur det nu än såg ut.
Nu väntar ett soligt Zinken på lördag. Fullt på läktarna förhoppningsvis. och 3 gånger så mycket publik mot idag (1700).Ha ha, så hann man inte mer än skriva så klev Rimman fram och slog in 3:an… håll det här i någora minuter nu tack.
Anonym
Inaktiv2017-02-23 kl. 19:51Antal inlägg: 70God kväll GU! Efterverkningar från diabetesen är att ögonen har drabbats. Var i morse för behandling och fick en spruta i höger öga. I morgon blir det vänster öga för att upprepas om en samt två månader. Själv har jag inte märkt något med ögonen frånsett lite starkare glasögon.
Kämpa Bajen och se till att vinna i kväll.
Falekorv e bra grejer det…Följer nog bandyn textmässigt på Elitrapport. Som att kolla match i slowmotion.
Gick inge vidare i speedskidor, jo 2 tjejer vidare iofs, men inte vad vi brukar kalla favorit. Vinn bara, vem som gör’t struntar jag i.God kväll GU!
Kvällen match mot Bollnäs för 99:-
Google Chrome fungerar bäst!God morgon GU!
…en morgon precis som alla andra jävla mornar den senaste tiden, om inte ”Pierresan” ringer om ekonomiskt oberoende förstås! 🙂
Ring bara…jag är hemma! 😉En present skall skickas till en god vän….
Ett besök hos min gamla maskinleverantör står också på dagordningen!
..jo det var en sak till…jag skall skala en kastrull ”pärer” också, tyckte ”lilla hjärtat”! 🙂
Det blir nämligen ”dalafilé” i ugn med ”pärstampa”… 😉
http://www.jennysmatblogg.nu/wp-content/uploads/img_9419-2-1024×683.jpg-
BAJEN ÄLTA NR 8.
En i rad och 2 i rad, men det räcker inte Pierre, du måste upp i 6 i rad innan det börjar brännas… ta’t på lördag, läs på och gör om, det behöver inte gå fort, bara det blir rätt.
En lika grym som nostalgisk uppställning!
Han gjorde ett bra jobb Julle… må han vila i frid med alla andra hädangångna gamänger.Ja, det var för en gång skull trevligt i en nästan fullsatt t-bana. Alltid skoj att stöta ihop med någon när man inte är ”beredd”.
Gloppat runt hela eftermiddagen, slaksat runt på avkroken Sveavägen och det har sett exakt likadant ut hela dagen. Vad var de det kallade för, feministisk snöröjning… snacka om att dra det ordet i snögloppet. Skrapa undan skiten istället, men i natt fryser det väl på och då klagar de, planeranrna, över att det inte går att ta ut dylika fordon på isiga gator av säkerhetsskäl. Förbereder mig på behov av spikdojor i morgon bitti.
Hur i helvete kan vi finna oss i det kort och gott… räcker skattepengarna bara till kontorsfolket? Bort med dem i såna fall…Allt kan underlättas av rättrullade bollar… hörde du det Pierre? Ring du… du stör inte.
-
BäS.
God eftermiddag GU!
Glömde en sak….
R I P Bengt ”Julle” Gustavsson!http://www.hifhistoria.se/Historia/bilder/1980lagbildfotbollb.jpg

Grym laguppställning!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Trevligt att få träffa Bäs igen 🙂
SKÅL !!
Morrn GU !
Detta jävla och hatade lappmögel, försvinn från Svedala, hatar detta….nu är det vår banne mig 🙂
Som vanligt som Älta säger så är man inte förberedd för detta och då undrar man vad som krävs för att kommun med andra ska vara förberedda att hantera detta, förhoppningsvis så blir detta inte långvarigt.
En annan fråga gällande kryzzen, äre det någon som kommer ta med sin respektive på denna 10 års kryzz ?
SKÅL !!
God morgon GU!
Det har ramlat ner lite mer snö… Har väghållarna och ”storljugarna” på SMHI gått ut med klass 2 eller 3 varning än? 🙂
Det är märkligt att man inte är bättre förberedd på snöfall m.m. Trots bättre prognoser m.m.
Läste en artikel ”någonstans” där en expert på antingen Trafikverket eller Svevia uttalade sig om snökaoset i november och han kom fram till att det var snöns fel att det blev totalkaos i trafiken… WOW, briljant uträknat! Vilken tillgång denne person måste vara för verksamheten och under 70-80 tusen i månaden har han väl knappast heller! 🙂 🙂
Att det sedan är en årstid när det faktiskt kommer snö, kyla och faktiskt varit så i tusentals år verkar ha undgått ”de moderna” väghållarna och inte minst Sveriges invånare! Jag tror att vi kan vänta oss snö även nästa år och troligtvis även året efter…det brukar vara så det fungerar! 🙂 🙂
…så kära vänner, bli inte förvånade om väghållare m.fl som vanligt blir tagna på sängen, även nästa år runt oktober-november.
Bli heller inte förvånade om den samlade expertisen åter igen kommer fram till den briljanta slutsatsen att hur otroligt det än kan låta, så är det faktiskt snöns fel att det är snökaos! 🙂 🙂..idag skall lite småbestyr fixas, inget märkvärdigt!
Det skall luras lite över statusen på V 86 banorna efter det icke helt oväntade snöfallet! 🙂 🙂
Rex och husse skall ut på promenad, men jag tänkte åka till något nytt ställe idag…får se vart det blir!Anonym
Inaktiv2017-02-22 kl. 04:26Antal inlägg: 70God morgon GU! Åkte på ett par nattpass denna vecka. Läkarbesöket gick bta, blodvärden, lever och njurar var bra och han var nöjd med mig. Nu är det bara att äta rätt så ordnar det sig.
Med krävan full av vita
bönor lär det inte bli något problem att skita.
Poesi, gott så och nog om det ämnet…Tvätt står på tur eller otur om ni så vill.
Bandy lördag
Bollsparkning söndag
Kast med liten boll måndag
Tur man landade på grönvitt, fan vet vad nyttigt man hade gjort annars.-
BäS.
Ja verkligen! KÄMPA K.K.!
KÄMPA KARLSSON!
..så var träningspasset över, snön bortröjd och ett visst lugn har åter infunnit sig i den spröda kroppen!
Heinz vita bönor i tomatsås måste tveklöst vara den bästa konserv som någonsin tillverkats…efter passet med snön så avnjuts just nu denna konserv tillsammans med några uppstumpade varmkorvar direkt ur den varma kastrullen! Farbrorn från Älta är en riktig epikuré han! 🙂 🙂
Vår rasrena tyska dvärghund, Rex skall få dagens vända i trakterna av Björkhagens utegym!
Trivsamt område för övrigt och inte alls lika kusligt som ”Läbbiga skogen” i Skarpnäck! 🙂 🙂Anonym
Inaktiv2017-02-21 kl. 11:50Antal inlägg: 70God förmiddag GU! Det är antagligen mitt fel med snön. Polerade upp vinterstövlarna för vidaretransport till förrådet för att byta plats med sommarskorna. Nu till doktorn för genomgång av mina värden. Har kört dr Mosleys (Trust me, I´m a Docktor”)8 veckors diet på c:a 800 kcal per dag i fem veckor, tappat 6 kilo samt är nere på i snitt 5.0 mmol/L och har legat på värden under 6 mmol/L sedan mitten av januari. Tre veckor till av diet och allt går till normalt frånsett kanske ett par-tre piller om dagen.
Sedan får vi ta itu med min ischias som tar livet av mig och gör att jag inte gärna tar längre promenader, utan nyttjat min motionscykel för att röra på mig. Sex månader med besök hos kiropraktor och träning på egen hand har inte hjälpt.
Nog sagt om detta. Nu är det cupmatchen på söndag som är närmast på söndag. Första halvlek mot Nyköping var OK, men andra var en katastrof. Vi måste klara av två halvlekar om vi ska gå vidare i cupen och stabilisera oss i Allsvenskan. Men ag är som vanligt förhoppningsfull inför varje säsong och hoppas på en bättre sådan än den tidigare.
…samma Chevrolet, men bestyckad för dagens stordåd på gårdsplan! 🙂 🙂
https://www.maskinisten.net/userpix/233041_3AM75ZYEPHKWC1451572439.jpg
agens -
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
…Mandelmanns gård är outhärdligt pinsamt och den gode B ä S har helt rätt i sitt omdöme! 🙂 🙂
Nog om det!…det damp ner lite ”lappmögel”
…och jag som inte får bära tungt, men på något sätt måste ”skiten” avlägsnas!
Det får bli ett ytterst försiktigt träningspass…och givetvis plogar jag av det mesta med Chevan! 😉
CHEVROLET, en gåva till alla ”enarmade banditer” och övriga med god smak för stilfulla motoriserade förflyttningar!https://www.maskinisten.net/userpix/233041_38OGVZ2NOKMCC1442748921.jpg

-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Afton
31 mars funkar för kryzz För Bedon som med all säkerhet är frisk efter den för stunden stundande förkylningen. Fuck Man Cold.
Slut på meddelandet
Ja, en sak är att leva så, en annan att vräka ut skiten i en kanal… tillåt mig krekas.
Åsså måste ju Barba sticka ut hakan lite… 🙂
Efter diverse omdömen om det där programmet ”Mandelmanns gård”, så var ju Barba tvungen att försöka ta sig igenom både trailer och fem minuter, och det slutade med alla program i serien! 😀
(Barba håller dock med om att de första 5-10 minuterna var lite ”plågsamma”, men annars var det ganska ”matnyttigt” tycker Barba. :-))
Så där tänker nog Barba också bo inom de närmaste tio åren! 🙂
Bajenhöjden
Vajjert! 🙂-
Barbapappa.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.