Visar 30 inlägg - 421 till 450 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …något för svenska lag att ta efter, så vi supportrar inte känner oss tagna för givet…som det brukar kännas!
    https://www.fotbollskanalen.se/usa/tv-zlatan-manadens-medarbetare—ringer-runt-till-sasongskortsinnehavarna/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Sista dagen i frihet. 🙁 🙁 🙁
    …om det finns något positivt, så har jag INTE lagt om dygnet denna semester!
    Har vaknat som jag brukar när man jobbar, så den omställningen på runt två veckor behöver man inte kämpa med!

    PIERRE, din jävel…ring någon gång då, jag väntar på ”fliset”! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Rätt givet var man lägger sin röst i det här…

    Rösta

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 8 månader sedan av BäS.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vackert K.K! Känner ingen press alls… 🙂

    Vare sig dag eller kvällsdopp, inte ens med antydan till att ha gjort det med Sarah. Ha ha, din tok

    Själv slängde jag in en ”helsäker” DD, gick sådär kan jag säga. Fast det hade varit roligt att sätta den…

    …och så dimper det in ett vinstmail till, snart är det dags för pension.

    Ledsen för det lite interna GU-tipsinlägget.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …lärde mig en sak idag och fick det samtidigt bekräftat som en storspelare sagt till mig!
    Jorma Kontio är helt iskall ifrån bakspår på V 75 och kan som regel tas bort ifrån systemen!
    …i alla fall skall man slå bort alla tankar på att spika!
    Idag hade han 5 riktigt fina chanser…brände alla!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Kvällsdoppet avklarat!

    I princip alla hästar som jag ratad på V 75 vann idag…de e motigt nu! 🙂
    …trösten är att man vet att det vänder såsmåningom!

    Hon är grym, Sarah!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Drunknade i dynga (jobb) och bommade att lägga in en V75:a så det är Pierre man får förlita sig på. Vore ju skoj om det blev åtminstone 3-siffrigt (x2)… fan tro’t.
    Ett par skvättar har man stått ut med under dagen, på ön en liten liten skvätt, där behövs lite mer.
    Det får bli dagens dubbel i morgon 1-1, den ska sitta.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God morgon GU!

    Ny matchdag i morgon igen och förhoppningsvis tre poäng.

    Har spelat denna vecka, men vet inte hur man distribuerar raderna, så ni får gå in själva och följa spelet.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det blir nog ett sent besök i ”Ulvan” idag också….precis som föregående dagar!
    Inte alls så tokigt med ett litet kvällsdopp faktiskt! 😉

    Tror att Rex är intresserad av vad som skrivits nu på morgonen av syster! 🙂
    …han har stått och tittat mot dörren i planket rätt ofta och det ser ut som om han undrar när hon tänker komma, ”plastmatte”! 😉 😉

    Vad det gäller söndag och sista dagen i frihet på länge, så skulle en seger med en fyra-fem mål göra måndagen hyfsat dräglig…men det hjälper nog inte upp resten av året, tyvärr! 🙂
    …och även en seger på Kanalplan är klart önskvärt!

    KÄMPA BAJEN!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Morgon GU!

    Såhär på min lediga lördag, vaknar jag kl 05.00! Typiskt! Fånga dagen, liksom!
    Hunnit med kaffe och frukost, nu ska jag ta en promenad sen kl 9.00 är det tvättstugan.
    Efter det blir det en promenad till, i skogen med lilla Rex! =)
    Skönt nu när det är SVALARE ute. Riktigt skönt!

    Längtar till imorgon! Å matchen! Viktigt med många mål! MÅNGA! 5-0 !!!
    =) =)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Lite mindre kladdigt, tackarrr!
    Så får man se vad en sån här helg kan inbringa, vi börjar väl med att den ska avslutas med 6 pinnar.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt är jag inte särskilt förvånad att det är över i Europa för allsvenskans lag!
    Hade hoppats på att ”packet” skulle ta sig vidare, så det slet ordentligt på truppen med mycket matcher!

    …ler i mjugg i a f! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Den här färgsprakande kreationen skall bäras av det stora flertalet den 18 augusti, men INTE av mig!

    Farbror tar den här istället med matchande shorts och strumpor! 🙂

    ….och kommer trivas utmärkt med det! 🙂 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God morgon GU!

    Herr Karlsson!

    Jag har påmint de som behöver fylla på konton på SS, så förhoppningsvis kommer det in lite mer i spelkassan.
    =)

    På väg till jobbet för en ny svettig arbetsdag men sen jävlar är det helgledigt! Å ny 3:a för Baaajen! =)

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    Dod morgon GU! Gårdagen visade ännu en gång att Allsvenskan är en andraklassens liga. Det var bara Häcken som fick kvalificerat motstånd, medan tvillingklubbarna misslyckade rejält.

    Nåja. Det blir inte mycket till spel denna vecka då jag har 185.50 att spela för. Får se vad jag tittar.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Oerhört tråkigt att se att såväl råttor som apor försvunnit från europascenen.
    Gnaget med en kraftigt överdimensionerad trupp, hårt för ekonomin, bra för svensk fotboll.
    Låt den här matchen vara den första och sista kolsäckarna spelade på hemmaplan i durkslaget. Knappast så de längtar tillbaka 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …tror att jag blev sviken av svikaren jag med! Pierre, hör av dig någon gång!

    ******

    Körde ut maskinen till Gustavsberg tidigt i morse, så jag fick det ur världen innan helgen…
    …och som det styrkefenomen farbror blivit, så tog han en uppfriskande cykeltur tillbaka till Älta på 1,5 timme i hyfsat tempo!! 🙂 🙂
    Farbror är aningen öm i stussen! 🙂

    ******

    …tror det blir ett dopp i ”Ulvan” under dagen!

    ******

    Erkan gjorde knappast ett karriärslyft…turkiska tredjeligan????!!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hämtade hem alla rätt på tilläggsnummer… inga stålar men kändes som en fullpoängare. Bara det att det är stålarna jag vill åt, inte någon hedersam rak 4:a. Hörde du det Pierre… S T Å L A R

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    Chanserna till ekonomiskt oberoende innan söndag kväll minskar i obehaglig takt…
    Trav och Lotto idag, Eurojackpot på fredag och Trav och Lotto på lördag är det som återstår! 😉

    …i övrigt…hett och lugnt!

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Halloj GU, man är vid liv i alla fall, tyvärr i liv på jobbet, hade varit roligare hemma och pillat i naveln, det går bra nu för våra grabbar och jag hoppas våra donnor kan steppa upp lite till.

    Får se om man dyker upp på tjejmatchen, inte säkert det 🙂

    Själv så hoppas man ju på en kross på söndag med många mål så vi kan gå om råtta.

    Hoppas att vi dessutom för behålla Jille ett tag till, han är ovärderlig just nu, hoppas att Kennedy kan få lite mer speltid, detta sista år.

    Nu så får man väl koncentrera sig på jobbet igen, trist men kulor behöver komma in, vi syns och hörs.

    SKÅL !!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vi får hoppas det blir en söndag på jobbet x 2 på söndag.
    12.00 beskådar man damer på Kanalplan för att sedan lomma över bron till durkslaget. Efter det är det ny vecka och nya (ut)maningar.
    Ekens dagar äro räknade

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …en dag på jobbet!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det fanns en punkt till på min ”fixarlista”, men det sket sig tidigt…
    Min smed skulle svetsa i ett nytt slitstål i en skopa, men p.g.a. att han skär allt stål med gas och då utomhus, så är brandrisken för stor! Han ringde och sa att han nästan blev tvingad att ta semester! 🙂
    Han törs helt enkelt inte använda skärstället… bra i a f att han tänker sig för och agerar därefter!
    Nytt försök i nästa vecka…om det regnat ordentligt! 🙂

    ****

    Vår diva har gjort det igen… 😉

    ****

    ”Tjongavallen” står på menyn…. 3 poäng, INGET annat gäller!
    Det handlar om inställning och åter inställning!

    Vi kämpar!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539
    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Jodå, det är så rätt och riktigt så, magister Bedon är på Gotland och smäller med hängslena. Och sover och läser avhandlingar och artiklar och promenerar längshavet och har det ganska bra faktiskt.

    Fridens!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …undrar om pressen kommer skriva krisrubriker om hur ”spelarflykten” påverkar guldjakten? 🙂
    Bajen säljer sin chans i guldjakten m.m….typ 😉
    …med spelarflykt menas Gerson Koffie, Arnór Smaráson, Erkan Zengin och Pa Dibba!

    Tror det öppnar för en spelare som går direkt in i laget, snarare!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …och så rök den sista islänningen från truppen!
    Nu får Arnór lira i Norge istället!
    Tack för hjälpen och lycka till!

    Vill inte salta, men jag såg verkligen inte storheten i Arnór…en dyrare ”Lallet”!
    Sprang och sprang, men det hände ingenting…typ!

    Arnór Smárason till Lillestrøm

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Inget regn!
    Ute på ön föll inget alls, inte en droppe faktiskt. På väg dit så passerade jag några droppar strax efter Strömma.
    Men ner i spat åkte jag, 28 grader… är nog första gången jag badat i Sverige utan ens en knottra på kroppen efteråt. Kändes inte ens som man blev blöt. Nåja, det kommer en höst och vinter…
    Sov däremot åt helvete för länge hur nu det gick till. Så natten som kommer lär bli sömnfri och veckan startar bra, jorå.
    Nu ska jag ut i fukten.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …så kom det till slut då, regnet….med allt vad det innebär!
    Blixtnedslag i ett ställverk och strömavbrott på 40 minuter och givetvis måste jag ställa in alla klockor och så Rex som gärna befinner sig tätt intill när det mullrar! Var det värt det för den jävla skvätt som ramlade ner? 😉

    …ekarna fick sig en slurk vatten och det var ju i a f bra! 🙂

Visar 30 inlägg - 421 till 450 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.