Visar 30 inlägg - 1,801 till 1,830 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Oj oj oj

Vaknar tidigt en lördag. Har hunnit med långfrulle, en timme i trädgården och nu är melodikrysset inskickat. Fantastiskt bra jobbat av en lätt överviktig 50-plussare. Fast om går ut så hårt så kommer man väl att somna innan vällingen ikväll.

//Fridens

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Vet ni, det är LÖRDAG idag! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

…för övrigt!

Låter det inte lite ”neggo” här under! 🙂 🙂

KÄMPA DU MED, B Ä S! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Det blir inte alltid som man tänkt sig!
    Grannens bekymmer med avloppet har utökats med ytterligare en ledning!
    Ritningarna stämmer inte och 8-10 meter ledning till måste läggas…men i en klenare dimension!
    Det är inga problem med utförandet, men det är ett extra jobb som man lätt kunnat vara utan! 😉

…sen måste lite annat stök fixas! Travet skall in i tid!

VI KÄMPAR, JOCKE OCH JAG!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Blir så jäkla trött… inte trött som i sömnig.
    Sömnigt var det dock i spelet på Jerka studtals, man tar inte lägena och man tillåter de andra att göra det, det funkar inte. Lönn bra, men varför avstå givna avslut????? Skjut för fan…
    Trött…

…och skoterraggarna kan dra även om jag håller deras supportrar högt i jämförelse med resten av obygden utanför Johanneshov.
    Laddar för lördag som ska laddas för söndagen.
    Kämpa Bajen mot Sandviken… och sen mot de där grötlirarna.

…en skitdag om jag får bestämma nivån.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Ledig fredag…men det finns att göra för det!

I eftermiddag skall en god grannes avlopp grävas upp och en ny ledning skall läggas!
    Grannen är bajare och har säsongskort på Zinken och då är det i ”min bok” bra ställa upp, även om jag är allergisk mot helgarbeten av denna typ! Han är också målare och förser mig med all färg till kåken, så det går bara inte att säga nej! Det är en hederssak, kan man säga! 😉

Min gamla jobbarpolare och granne, Jocke…han skall sköta det lilla som blir med spaden och rördragning….
    Schakten måste delvis av utrymmesskäl göras med en minigrävare som vi lånat, men där det går kör vi med min maskin! Vi får lägga ledningen baklänges, så en laser är ett måste!
    Går det som det är tänkt, så är vi klara imorgon eftermiddag med hela skiten…

Det låter inget vidare om Bojans bil….nytt avgassystem, eller ”plåster” återstår att se!
    …det återstår lite småfix på grävmaskinen ännu, så det skall fixas till nu på förmiddagen!!

BäS
    Deltagare

Spontanköpte en resa idag… söndag är avresedagen och hem kommer jag förhoppningsvis på måndag med 3 pinnar i bakfickan. Jo, en tågresa och bortafajt, faktiskt årets första… vilket kändes lite uselt därav spontaniteten. Kommer med största sannolikhet regna, blåsa och snuten har väl sin vanliga agenda. Kul med bortamatcher är det… typiskt att de lägger matchen 17.30 så man knappt kommer hem, men nattåg funkar det också. Nästa borta blir ju hemma så den räknar jag inte ens.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

VIVA, VIVA, VIVA, VIVA EL REY!
    …fast ”spanjackerna” nöjer sig nog med ”VIVA EL REY!”….kanske, eller nåt!

VI KÄMPAR!

BäS
    Deltagare

Radar upp sig en del kämpa här ser jag…
    Mest av alla får nog vår gode Kung, el Rey, kämpa… han bastar ju halvsekel idag!
    Hipp hipp * HURRA * HURRA * HURRA * HURRA * eller vad de nu säger på spanska 🙂

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God eftermiddag GU! Givetvis ska man bli förkyld sista veckan innan arbetet börjar. Inget allvarligt, men irriterande.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…det är ingen hit att vakna vid halv tvåtiden på natten med ”tokkramp” i vaden och inte kunna somna om!
    Grävmaskinisten från Älta har drabbats av detta fler än en gång dessvärre!!

VI KÄMPAR VADEN OCH JAG!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

En Rex ”pose” det där! När han trivs som bäst! =)

Biljett inhandlad till fredagspremiären på Jerka! Trevligt! =)

Nu e jag trött, nu ska det sovas!
    God natt GU!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

https://i.pinimg.com/originals/34/e4/4d/34e44dca476b33145fef6f2785c9f87e.jpg

En studie i en dvärgschnauzerns olika sovställningar!
    …och så baksidan! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…har kollat på ”Att angöra en brygga”!

Stor komik!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

De voro ute hela daggen
    …tills det fick ont i maggen!

BäS
    Deltagare

-Hr Larsson, jag kan inte sova
    -Det var en gång en gube som bodde i en lådda med sina drängar bådda.
    -Det heter Gubbe, låda och båda, det är på rim för helsike.
    -Det var en gång en gube som bodde i en lådda med sina drängar bådda.
    .
    .
    .
    -Det är skönt med egen kupé

BäS
    Deltagare

21139 och jag hade 40662, rätt nära ändå… :-p
    Måndagar kan i största allmänhet bara försvinna så där utan att det skulle göra ett skit. Vi jobbar in tisdagen istället. På fredag är det hambollspremiär på Jerka, gick sådär igår får man väl säga. Det rann iväg i början och mitten.Vi får väl bängla dit trumpetande eskilstunarna istället…

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Morrn GU !!

En dag efter ett derby som vi ska va glada över att få en pinne på.
    Wiland, hjälte, tillsammans med våra backar förutom Solheim, han hade tyvärr ingen bra dag på jobbet.

Älta, den blicken som du har från ”Tysken”, den går inte av för hackor :), grym kille.

Nu hoppas jag att ni får en underbar fortsatt vecka i jobbets tecken och så hörs vi lite senare…

SKÅL !!!

BäS
    Deltagare

Rätt trist när en ”erkänt bra domare” inleder med olika bedömningar. Du visste jag att det här kan bli såväl straffar som kort, nu höll det sig nere med det som tur var. 1:a var väl ok, klart tapp i andra och det kan mycket väl bero på att de flyttade om sina kolsäckar lite. Tyckte synd om Dibba och Solheim som fick slita hund utan backning. Trist var det givetvis med skadan på Sanders, han saknades.
    1 pinne brukar jag inte yvas över och inte idag heller, men känns ändå helt ok att de andra inte fick tre.
    Fin derbytabell är sedan vi kom upp i AS i vart fall.

…och Hasse Alfredsson. Gör lite skoj där uppe!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 3 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Idag får min personliga favorit Björn Paulsen stå tillbaka för Johan Wiland som var fullständigt lysande!
    Blev det inte väl uppenbart att packet ”fick” rätt mycket billiga frisparkar med sig i bra lägen…medans vi inte var i närheten av att få samma fina ”tilldelning”?

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Gaming day! Härligt! Åhärligt med ett derby igen. Känns som att det kan gå lite hur som faktiskt. En trepoängare skulle sitta så jävla skönt. Då är det bara ett derby kvar att vinna för att tagit Grand slam i derbyn i år!😃

Kommunalt är att föredra till och från matchen. Oavsett cykellopp eller ej… 😊

Vi ses vi som ses!

BäS
    Deltagare

Äntligen ett derby igen…! Tänk hur vi saknade dem när vi tröskade i Superduperettan…
    Inget är förutsägbart egentligen och lite fördröjning hör till i stora matcher.
    Sluta negga nu… det är trots allt resultatet som räknas i slutänden. (…tyvärr?)
    Stötte på lite tifofolk i går och det blir bra. 🙂

Kollade för övrigt cykeltävlingen på Ringvägen igår strax före ”damernas” vinstmatch. Det var väl inte så mycket trängsel där men avstängt så det knappt gick att komma till Zinken. Sånt händer och det är kul att det händer saker i stan… man får tackla det bara.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

..så har den där förbannade cykeltävlingen/dopingracet som lamslagit det mesta i trafikväg i ”söderort” nu på morgonen äntligen passerat! 😉 Vägen mot Nacka är således fri igen!
    Farbrorn från Älta har med åren skaffat sig förutfattade meningar om cykeltävlingar…undrar varför? 🙂 🙂

Fotbollsderby….men innan första och andra halvlek får åskådarna i vanlig ordning se två bengalbränningar och hot om utrymning! 🙂 🙂
    När detta stök är över, så blir det en säkerligen tillknäppt historia…. och ett skitmål åt något håll avgör väl som vanligt!
    KÄMPA BAJEN!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God förmiddag GU! Hemma i regnet igen utan större förseningar. Men nu är det matchdag och ärligt talat är jag egentligen inte förtjust i derbymatcher då det inte enbart handlar om poäng, utan prestige som gör att man är mer nervöst än vanligt.

En liten vinst i GU-travet och det är positivt. Vi får hoppas att det smäller till rejält snart så man kan tänka på att sluta jobba på heltid.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…så ”la” man på Organic Clearece! 🙁
    …annars 7 rätt!
    Shadow Woodland såg grym ut…överlägsen!

Tjejerna vann ser jag! Gott så!

BäS
    Deltagare

Äh…
    Men 3:an för tjejerna vägde upp galopperna, en grym vändning efter underlägen mot Kvarnsveden. Vinst 2-1 efter stort spel av målisen Emma (tror det blev 4 frilägesräddningar) och urbajaren Ellen Gibson. Sen gjorde det inte ett dugg att jötelaborj torskade.
    Nu ska det grejas lite krubb, gulaschen kommer att bli ett välkommet inslag och visst ska vi prata GU/forum…

• Det här svaret redigerades för 8 år, 3 månader sedan av BäS.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God dag GU!

Idag blir det visst svampskogen! Svettats lite på ett Bodypumppass så det är väl lika
    bra att fortsätta på samma linje. Å förhoppningsvis få lite svamp till middagen.
    Det har ju regnat en del i veckan så de bör ha tittat upp, kantarellerna! =) Mums!

Derbyångest nån?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Försöker hålla igång detta forum efter bästa förmåga med allsköns ovidkommande dravel…
    Dagens ovidkommande dravel!
    De sista 2 LED-armaturerna skall monteras på garaget…
    Några småärenden…
    Travet skall lämnas in….
    Tror Organic Clearence är vinnaren i V 75 5.
    Finns inte en häst som är i närheten av att gå 13,2 i volt i det här gänget och det motsvarar en låg 12 tid med autostart!
    Med eller utan skor spelar ingen roll för O C! 😉 😉
    SPIK !

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Tack ”bästa farbror magister” för värmande ord!

DONE….maskintvätten avklarad! 🙂 🙂
    Det var inte så dumt att göra det en lätt regnig fredagskväll…inte en käft var där och jag hade det rätt trivsamt faktiskt i min ensamhet! Fortsättningsvis kommer maskinen tvättas under liknande omständigheter!
    …vad det gäller ”skitighetsgraden” på utföraren, så gick det faktiskt att åka hem utan ombyte!
    Det var första gången…huruvida detta var tur eller att utföraren skaffat sig en viss skicklighet är svårt att sia om… 😉
    Vill tro att det är ren jävla flax! 🙂 🙂
    Nu återstår endast tvagning av utföraren för att knyta ihop ”tvättsäcken” för denna gång! 😉

För övrigt så är väl gulaschkvällen ett ypperligt tillfälle att åtminstone lyfta frågan om vår alltmer tynande tillvaro här på Gubbultras!
    Jag tycker vi har ”fina värden” här på GU som är klart värda av vårda och skulle bli ”olycklig” om dessa gick om intet…

Trevlig helg!

Visar 30 inlägg - 1,801 till 1,830 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.