-
FörfattareInlägg
-
Oj
Det formuleras ju en hel del här!
Grattis Älta!! Lite i efterskott men ända lika hjärtligt.
Å lycka till med operation och återhämtning osv!
Han är allt en stilig karl, den där Tysken! Undrar om han är religiös? Han har ju bett!Vafalls? Håller vi på att bli lika hemlösa som de hemlösa???? Det får icke ske. Är gulaschkvällen en bra kväll för framtidsplanerande? Det tycker jag.
Nu är det fredag. I morgon är det Zinken och på kvällen kalas hos Farbror Dahlstrand. Å på söndag är det sånt dära vahetere …
Fridens
Tack för ”kämpen”…
https://i.pinimg.com/736x/bb/ec/c0/bbecc038b4c6ab8ffb6108578944fb80–miniature-schnauzer-schnauzers.jpg

Underbar bild på en likadan som min och dom där ögonen går igen i alla ”tyskar”!
…det riktigt står ”piss off” i dom! 🙂 🙂-
Det här svaret redigerades för 8 år, 3 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Det har du fanimej rätt i farbror barbro eh Barba… 🙂
Hur var det i amerikanska södern?Mot bättre vetande hade jag nog utmanat för några år sen… men eftersom jag aldrig försökt mig på att få en dylik maskin ren så passar jag på det idag. Vet att man blir rätt slak bara av att rensa upp bland rötter och skit ännu längre ut än G-berg. För övrigt så försökte jag mig på att rengöra min kärra, långt ifrån ett liknande bruk av åkdonet. Det gick sådär… asfaltstänk/fläckar som inte vill försvinna. Men då jag stod på marken ville jag inte ta till rejäla doningar, då är det nog avsevärt bättre att göra det på ett ”spa”. Men sånt finns det inte riktigt tid för just nu.
”Smet” ifrån ett par timmar tidigare än vanligt, men det med gott samvete då jag jobbat en hel del när jag inte skulle gjoirt det. Helgen blir en blandad kompott av lite jobb (annat än det vanliga) en del matcher ska beskådas med start 16.00 på Zinken i morrn. Söndagen är ju vikt åt den där andra matchen. Blir väl däng…
Var på medlemsmöte igår, ganska tunnsått i bänkraderna, men det är väl typiskt när det är i ”medgång” organisationsmässigt. Och det lät också väldigt välorganiserat med de tillskott och ändringar som gjorts i ledarstab och på kansliet.
Roligast var väl följetången ”nya klubbhuset”… enl. yxan ska bygget påbörjas i höst (troligen november), men tillåt mig tvivla till jag sett det med egna ögon. Men när det väl är påbörjat och sedemera klart så blir det säkert skitbra. Men en rejäl investering är det ju… så fan vore annars.
Eftersom mötet var på Schartau så kollade jag in Kanalen också, ser riktigt bra ut där, som ett andra Zinken. Faktiskt slående likt med läktarna på långsida och en liten (mindre) i öster och stor i väster. Men eftersom allt där är försenat så blir det väl inte ens någon matta förrän till våren. Bara tjejerna får chansen att spela in sig. Det gäller bara att de nu hänger kvar i år… viktig 6-poängsmatch i morgon mot Kvarnsveden som väl har ligaskytteledaren hos sig. Skicka 2 spelare på henne och sen peta in en balja så ska det nog gå också. Det måste ju lossna lite för amerikanskan som togs in i somras.Kämpa farbror Älta!
Heja farbror BAJEN ÄLTA NR 8! Och kämpa!
För övrigt så har Barba noterat att det är FREDAG idag! 🙂
God middag GU!
Maskinen är hel och ”Mecken” är på väg hem igen, redskapet svetsat och förstärkt, lampor bytta och övrigt småfix är klart….
Bojans grop för trådgårdsavfall är grävd…en stor skopa står på hemma tomten för ilastning av för trädgården ”icke önskvärda organiska material”… 😉Kvar är tvättning av maskinen…och det är ingen lek! 🙁
”Receptet” för en ren maskin är följande….
Precis lika skitig som maskinen är när du börjar, lika skitig kommer du vara när maskinen är färdigtvättad!
Vem som helst är välkommen att anta utmaningen och bevisa motsatsen i mina teser… 😉 😉
Jag bjuder på förfriskningar och support! 😉Anonym
Inaktiv2017-09-08 kl. 08:57Antal inlägg: 70God morgon GU! Hem från Mallis i morgon förhoppningsvis utan karibiska orkaner. Men då Thomas Cook har gått i strejk under fredagen och avslutar den i kväll har vi förhoppningar om att komma hem i tid till matchen på söndag.
God morgon GU!
Ledig fredag….my ass! 😉
Det skall fixas några förhoppningsvis mindre problem på maskinen, så en mekaniker är på väg ifrån Uppsala…
Sedan måste jag fixa till en spricka i ett redskap. Den måste svetsas och förstärkas…
Lite annat småfix såsom byta lampor m.m.
Ett stort antal säckar med trädgårdsavfall skall köras bort och tömmas…
….i ett hål som jag först skall gräva innan jag hämtar säckarna!Maskinen skall tvättas och hytten städas ur ifrån damm och skit efter mina 3 år i Gustavsberg!
Detta har inte hunnits med ännu, men detta måste göras innan jag känner mig riktigt, riktigt fri från ”knoggångarland” 🙂 🙂
Fragment, damm och skit från de primitiva livsformerna där ute är inget som skall spridas för vinden hursomhelst på den här sidan av Skurubron… 🙂 🙂
…så maskinen skall tvättas på ett ”fordonsspa” där det toxiska vattnet tas omhand och resas ner i minsta beståndsdel. Dom visste vad de gjorde när ett fordonsspa byggdes i omedelbar närhet till Skurubron! 🙂 🙂Om jag fått bestämma så borde alla som jobbat därute blivit satt i karantän i ett halvår, minst…innan man fick jobba i civilisationen igen!
Jag bara älskar att häckla mina vänner från Gustavsberg på detta vis! 🙂 🙂
…och de kan de med, tro inget annat! 😉-
BAJEN ÄLTA NR 8.
…den här typen av hund gillar inte pudlar!
…har jag förstått av våra promenader, Tysken och jag!
https://i.pinimg.com/736x/f6/15/e1/f615e1473e63169ab90f2584a0719fef–tofu-miniature-schnauzer-puppies.jpg
Trots den timida uppsynen så finns det mycket dolt ”där inne”! 🙂 🙂
….”spela om guldet i en final”????
Vilken urbota korkat påstående och text!!
(Möjligheterna till att redigera inlägget ”tog dessvärre slut” innan ”the frog” upptäcktes och jag måste ju på något sätt återupprätta min ”skrivarheder” med denna pudel!)
INTE FAN SPELAR MAN VÄL OM ETT BRONS I EN FINAL? 🙂
https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/15261713/932/normal/b562201d3b5cb/15s18-pudel-60-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
…bandylaget kan mycket väl spela om guldet i en final!
Håller vi oss hyfsat skadefria och våra ”klassiga” nyförvärv levererar, så är vi med…Lätt! 🙂
Vi var tillräckligt bra förra året, men det haltade i målskyttet.
Det var därför vi åkte ut mot ett i mina ögon överskattat och mediokert Bollnäs!
Vi var det bättre laget i alla matcher, men de gjorde mål på de rätt få chanser de fick…
Med Fager och en helt återställd Kalle Spjuth, så tror jag vi får igång målskyttet!
Jag skulle bara vilja se Elfving spela på topp bara…nu levererar han grymt bra på ”halven”, så det kommer nog inte ske!…OK…det kommer bli så här!
Farbror Älta skall göra en gastrisk bypass…en s.k. sleeve!
Matchen mot kilona är över, nu återstår bara ”genvägen”…och en nystart!
…den främsta orsaken bland flera är att min syreupptagning under natten är en smärre katastrof på grund av trycket från bröstet och bördan MÅSTE därför lättas! Detta gör att jag inte är riktigt utvilad när jag vaknar trots att jag använder min ”snarkmaskin” slaviskt…
I upprätt vaket tillstånd är syreupptagningen klart bra, men liggande är det uselt och jag kan inte stå och sova! Vilket vore det bästa! 🙂
Är du inte utvilad, så finns inte heller den ”kräm” som behövs för att göra jobbet i spåret! Mitt jobb är inte kroppsligt krävande, men i skallen är det soppatorsk efter 8-10 timmar i maskinen! Har inte jag det totala fokus som krävs varje minut, sekund… kan olyckan vara framme och folk kan skadas eller i värsta fall dö! Det är många små grejer som ”sitter ihop” och som gör detta till en stor grej…om man säger!Nog om detta…
Jag ser fram emot detta…tro inget annat, än att det är MITT beslut!
…att avstå detta eller goda råd i all vänlighet klarar jag mig utan! 😉Vi kämpar!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Anonym
Inaktiv2017-09-07 kl. 17:40Antal inlägg: 70God kväll GU! Vecka två av semestern snart avverkad och match på söndag.
Vad ska farbror BAJEN ÄLTA NR 8 göra i början på oktober tro?
Barba har för övrigt gått igenom spelprogrammet för hela september (råtta, iffiff, baksidan och apa), och kommit fram till att Bajen får minst tio pinnar, men själv tror Barba på tolv. 🙂
Hola GU !!
Kul att det ser bra ut för bandyn, kan bli en bra säsong detta, men SM Guld ?!
Snart så vankas det derby och en dålig mage, hatar dessa derbyn, vill ju vinna och förnedra råtta på vår arena.Kommer snart ta fram ett datum till 10 års GUlaschkväll…
SKÅL !!
God kväll GU!
http://www.hammarbybandy.se/matchrapport-hammarby-jenisej/
Tycker det var positiva rapporter ändå…klart bra så tidigt på säsongen!
God morgon GU!
Vaknade onödigt tidigt och kunde inte somna om….
2 och 3 Oktober…då händer det grejer med mig! 😉
Och det är kanske ”dom där grejerna” som stökar till sömnen…vad vet jag!Torsk mot Jenisej var väntad och ingen katastrof, då dom säkert är en – två månader lägre in i säsongen!
Tio bira?! Nä, max två. Ibland kan jag festa till det med tre..
=)10 bira, inte en sportmössa att man kommer längre än hälften… får väl stoltsera med att man skjutit till tusingen. Lär väl bli en slant till misstänker jag. Blir nog lite tältmiddagar och sånt också.
God kväll GU!
Träningsmatch mot Jenisej nyligen avslutad.
6-3 till ryssarna. Bajens mål gjordes av Kalle Spjuth, Jesper Jonsson och sedan Adam på straff.
Ryssarna hade 4 utvisningar, Bajen 0.. =)
Jenisejs nyförvärv Erik Pettersson gjorde deras första mål… Typiskt!U-21 match på 12:an. Sverige leder med 3-0! =)
849 inlägg är imponerande! En annan ligger på 189 st.. Närmar mig 200! =) =)
-
bajen-loveU4ever.
God kväll GU!
849 är inte att förakta…
http://www.zahlenparty.de/wp-content/uploads/849.jpg
…i övrigt suger det ordentligt att jobba, speciellt i regn!
https://ak5.picdn.net/shutterstock/videos/17970880/thumb/1.jpg?i10c=img.resize(height:160))
Det är samma maskinmärke, men inte min maskin!Eftersom jag ändå är här och sitter med ett tangentbord framför mig så kan jag ju avslöja att det egentligen inte står ett piss… det är en ren nonsens text som ofta används som en dummy för att se hur det skulle se ut i print. Så ja, nu dödade vi den frågan…
Dog gjorde jag inte igår, men höll på att gräva ett slukhål för väl valda personer. Gjorde inte så utan tog ut det verbalt idag istället och jag har blivit rätt så kass på att prata ur mig, så det blev en text också. Den texten kan nog de flesta som sitter i projekt skriva under på. Den blev så att säga untouchable…849 är ju en siffra det också, en rätt udda siffra men inget primtal.
Anonym
Inaktiv2017-09-04 kl. 16:53Antal inlägg: 70God eftermiddag GU! Vädret är bra, inte så hett som det kan vara. Höll på att sätta kaffet i fel strupe när jag såg DN:s rubrik ”Hammarby hoppar av bandyns elitserie”. Nu var det damerna det handlar om och brist på spelare och inte någon skrämmande konkurs i alla fall. Damerna får arbeta vidare i en av Sveriges mest idrottsfientliga kommuner.
….nää! 🙂
Misstänker att ingen annan heller kan det här på Gubbultras, så vad som står på lappen är oviktigt!
Gillade bilden och därför är den i bild…om man säger! 😉Kan farbror latin? 🙂
….det ebbar ut så sakteliga och det ogillas skarpt från Älta-hållet!
Ett samkväm behövs onekligen!
Hej kära GU!
Vad säger ni, ska vi ge oss på ett försök att samla ihop ”styrkorna” bland oss över en fika eller en bit mat på något lämpligt ställe, och ha en liten ”brainstorming” om hur GU’s ”internetnärvaro” ska se ut här framöver, och vad vi behöver göra för att få det till stånd?
Jag antar att vi till att börja med behöver flytta från vår nuvarande ”boning”, men kanske även fortsättningsvis använda WordPress som plattform, men med fulla möjligheter att få design/layout/funktion precis så som vi vill ha den. En ”GU”-kalender kanske (med spelschema, planerade bortaresor, träningsläger inför Stafettvasan :-), samt annat trivsamt vi brukar hitta på :-))? En liten webshop kanske, med fullständigt onödiga merchandize samt fina t-shirts och annat…?
Typ, träffas och sammanställa lite punkter över vad som behöver göras och fördela dessa? 🙂
Gör vi ingenting, så syns det ju ganska tydligt i ”kristallkulan” vad som kommer att hända. Det är vi väl ganska överens om?
God eftermiddag GU!
FARBROR BAJEN ÄLTA NR 8 tackar FARBROR BARBAPAPPA för gratulationer… 🙂 🙂
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.