Visar 30 inlägg - 1,891 till 1,920 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Alltså, näe… V75 är inte något nordiskt påfund. Skiter blankt i att lira, men det kanske är påfundet söndags-V75? Har de panik på atg? Är det inte tillräckligt med spel? Tjänar de inte pengar? Vad vill de egentligen?

1 pinne, och jag lovar… en massa folk (bajare) tycker att det inte var en förlust. Vi har fler 2-poängsförluster än vinster, fler 2-poängsförluster än 3-poängsförluster (GUbevars).
    När ska de förstå att 2-poängsförluster inte är vinster?
    När ska de förstå att det näst sämsta resultatet inte är det näst bästa resultatet? Det finns ett bra resultat och 2 dåliga…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God middag GU!

Det drar ihop sig mot en Västerås-resa… 🙂

…i övrigt blev man ”luggad” på det mesta i helgen!

Återstår att se om vårt kära bandylag kan rädda min rätt misslyckade helg! 😉

V 75 igen….nu i Danmark, men med helgens usla facit på spel och liknande, så skiter jag nog i att lämna in!

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Mot 44.444

nollnoll mot Eskilstuna. Var inte ens där. Var på sensommargrill hos en gammal vän, som utvecklade sig till en bröllopsfest. Tror att jag hade det trevligare än de 7000 på plats. Å som bäst 2rätt plus ett tillägg på bollarna på fyra spelade rader på båda dragningarna. Men, men man kan inte få allt. Bröllopskalas duger gott.

Fridens

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Gokväll GU!

Hehe, lovat och lovat..
    Det är ju trevligt å träffa alla bandy entusiaster!
    Bandy är ju livet!
    Har ej hört av den ännu som jag skulle fråga om han ville åka med.
    Vi får se imorrn!
    Tack bror för att du kör! 🙂

Inga mål i Eskilstuna.
    Vi spar dom kanske tills det är dags för derby..
    Hoppas det!

Gonatt GU!

BäS
    Deltagare

Jaha, man hade åtminstone på känn vad som väntade, de 3 med lägsta oddsen gick in. Hur bollarna föll återstår att se, men ingen har ringt så där vet man väl också. Typiskt

Vacker siffra den där 33333, men det lär ju vara 33334 nu, sabotör som man är. Klart som fan att just den siffran hoppades över…

och inte fan lyckades de klämma dit ”det resande folket” heller.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

33 333:e inlägget!

Var bara tvungen!

http://2.bp.blogspot.com/-GJ0uYHJm07o/T5oGMpF90gI/AAAAAAAAApk/6zWZ8KM4COA/s1600/33333.PNG

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Ännu en lördag då det mesta gick åt helvete… 😉
    Ingen vann! 🙂

Finns klara planer på en tur till Västerås!
    …”syrran” har i princip lovat Magnus Brodén att vi kommer 🙂
    Eftersom hon inte har körkort hamnar det på min lott att köra henne dit…eftersom jag ändå är där så…
    ”Det är dumt att gå värdshus förbi”…om man säger! 😉

BäS
    Deltagare

Man kan ju nästan tro att jag glömt er, men så är inte fallet. Lyckades få in något virus på en burk, då tar det tid att fixa till och då blir det inte tid för att skriva här. Dessvärre tror jag inte jag är ens halvvägs, men man får skylla sig själv när man inte använder ett AV som är bra. Nåja, i morrn blir det en skärgårdstur igen. Skönt med luften därute. Lär väl missa matchen, så det får bli webradio, det går det också.
    Nu är det sömnen… ska bli intressant att höra om vår rosa vän blivit kokt där i red neck country.
    Med lite tur så kommer jag ihåg att slänga in några rader, men feelingen vill inte infinna sig, så det blir väl favoritspel, trist men vad fan…

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

Alex11

Din tur att lira på bolaget denna helg!
    =)

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hallå alla underbara GU !!

Man märker att hösten börjar krypa in under skinnet, skönt men bara om det inte blir för ruggigt.
    I morgon så är det dags för AFC borta, ska bli kul med en bortaresa till 🙂

Karlsson får man väl önska en under semester nu, hoppas på inga katastrofer.

Jag ser att Älta börjar värma upp inför bandyn, jag hoppas att du får rätt att det blir final med ett sm guld till 🙂

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….efter ett surr med en välkänd profil inom Hammarby Bandy, så fick jag följande info!
    Christoffer Fagerström och Kalle Spjuth spelade inte mot Gripen…av den anledningen så flyttade man upp ”Jeppe” Jonsson som anfallare och det är kanske främsta orsaken till att han gjorde tre mål….

Vidare såg det riktigt bra ut redan i första träningsmatchen, men det finns givetvis att slipa på…
    Bägge ”ryssarna” ser ut att ha kommit in fint i laget….
    Ivan Lebedev var den som imponerade mest och var Bajens bästa spelare i matchen!

…det är mycket revanschlust i laget efter det snöpliga uttåget mot Bollnäs! Vi var bättre i alla matcher, men de gjorde målen och det är det som räknas!
    …men man ska ha klart för sig att truppen är tunn, så vi får hoppas att vi slipper långtidsskador!
    Håller sig laget hyfsat skadefritt tror jag vi lirar final! 😉
    …nä, fan VI LIRAR FINAL!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God eftermiddag GU! Äntligen semester och det blir en enkel sådan på Mallis i 14 dagar. Missar AFC-matchen, men det gör inte så mycket.

Skål på er alla GU!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag GU!

Alla planer på att tvätta grävmaskinen gick i stöpet, då det känns meningslös när det regnar!
    …för övrigt stör det mig ytterst lite att den dryper av fett och är grå av damm! 🙂

Det gör inte ont att ta igen sig heller…det stör mig inte ett skit! 🙂 🙂

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Hehe det är därför man driver enmansföretag! 🙂

Intressant 08Fotboll program.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Kom över denna lilla fabel idag! Klart tänkvärt och dessvärre allt för vanligt förekommande…eller hur?

https://www.maskinisten.net/blog.php?u=233041&b=346

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Intressant när Jesper Jansson är gäst.
    🙂

08 Fotboll med Hammarbys sportchef Jesper Jansson

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

..det finns vissa irritationer kvar i stussen efter loppet, men det går åt rätt håll! 😉
    Imorgon är det min fredag, då hela arbetsveckan klaras av på 4 dagar…visst är det slitsam, men med ledig fredag går det an!

…match mot E-tuna i helgen…det såg stabilt ut sist, så kan man hoppas på en trea till?

BäS
    Deltagare

Önskar jag visste… eller kunde tipsa dig men Sennheiser MOMENTUM On-Ear har fått bra omdöme (facktidning). AKG brukar ju ligga högt i betygen också. Sennheiser går att byta sladden på, bara en sån grej.

Kan tipsa dig om att ”sommaren” inte är över i Tennessee, ligger på runt 35 på eftermiddagarna/kvällarna. Åtminstone några timmar österut och det är nog lika i Nashville. Så du behöver inte packa långisarna…

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

GOD MORGON GU! 🙂

Fan, va Barba blir imponerad av syskonen från Älta! Ni har fan idolstatus här ute i Tyresö! 🙂

BÄS
    Nä inte än, men Barba har laddat ner den (mha ”JDownloader 2” – en mycket finurlig programvara om du vill kolla på saker från SVT Play, när du vill ;-)) och ska kika på den på flyget imorgon!

Barba avskyr verkligen sin ipad som han tvingades köpa för ett par månader sedan, och har bara startat den en gång sedan dess. Barba hade tänkt försöka bli ”förtjust” i den under den stundande resan, men behöver lite hjälp. Är det någon som vet några bra ”lurar” att köpa till en ipad air 2? Helst inte ”in-ear”.

BäS
    Deltagare

Barba, såg du programmet om Maouro Scocco och Plura igår? (svt) Rätt intressant

Just ja, det har varit match också. Hittade en fulstream och det knepigaste med det var att jag streamade NASA samtidigt. Inte det bästa valet, men det är inte jag som bestämde de tiderna. Blev ju ingen solförmörkelse i örebro i varje fall. Mycket som såg bra ut, men jag blir lite lessen över dumma dippar efter man gjort ett mål. De måste lära sig att inte vara så himla rädda för att vinna. Snyggt inhopp av Pa Dibba också…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Det börjar rikta till sig….snygg seger!
    …mer sånt!

Barbapappa
    Deltagare
    BäS
    Deltagare

Jag kanske gick om dig Älta? Väldigt få ”maskerade”, mycket färre än tidigare år, eller så var jag åt helsike sent ute.
    Intressant startelva i gnällbältet. Gillar att det satsas på de nya och unga. Hoppas givetvis att ffa Sanders tar den facklan och öser på. Gör han det (eller någon annan för all del) kan jag ge Besara en balja…

Startelvan borta mot Örebro SK

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…det swishades inte någonting igår! 🙂 🙂
    Maklig takt var temat för kvällen!

Gaveln på kåken är numer färdigmålad….det trodde jag inte när jag vaknade, men Jocke är envis och fick igång farbror! Stordåd och STORT TACK till Jocke… 😉 😉

BäS
    Deltagare

Ni måste ju bara swishat förbi mig… eller varit jävligt tidiga.
    En söndag som snart övergår i matchdag. Skönt att slippa måndan på nåt sätt.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Dag GU!

Lika stelt här idag men vi tog oss runt, brorsan!
    Bra gjort av oss!
    =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Stelt och jävligt i kroppen, men jag överlevde och tog mig i mål i mitt 11:e raka… 🙂 🙂
    Mitt ”spökande” knä var inte riktigt medgörligt när jag ”tryckte i”, så det var bara att lägga ner löpningen och ställa in sig på att gå hela loppet!
    Fick trevligt sällskap hela loppet av Emma från Uppsala som precis som mig var mest intresserad av att ta sig runt…
    Stort tack för support till alla grönvita vänner som jag inte såg…och stort tack till Farbror Bedon, som jag såg! 🙂
    ”Micke” Klotz ställde upp i loppet…trevlig prick för övrigt!

…idag då?….Vila, hoppas jag!!
    …men grannen har nog planer på att hjälpa mig med att måla rött på ena gaveln på kåken…typ det som återstår att måla, så jag måste nog vara behjälplig!
    Jag är numer ruggigt höjdrädd, så Jocke lovade att ”kladda dit” färgen där jag inte ”når” eller snarare…där jag inte vågar stå på stegen! En hyvens kis alla dar i veckan!

Barbapappa
    Deltagare

Goder afton GU! 🙂

Barba ska på det här

http://diymusiciancon.com/

Och är i övrigt ute efter att ”käka” allt i musikväg som den staden kan erbjuda. 🙂 Undra hur mycket man hinner med på 3,5 dygn… 🙂

Barba har fått tips om att turistfällorna i South Nashville med fördel kan väljas bort, och så tar man sig över floden till East Nashville istället.

Barba ska prova lite allt möjligt, men bör i huvudsak befinna sig på konferenshotellet (där vi bor) efter 8 P.m.

Vem vet, man kanske tar sig dit snart igen? 🙂

BäS
    Deltagare

Tror jag missade våra deltagare idag… vet inte hur bara, tyckte jag hade full span efter Bajenutstyrslar.
    Nåja, hoppas det blev målgång i varje fall. Landade själv tryggt för någon timme sedan.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Läste just att VSK fotboll har registrerat Andreas Bergwall som spelare i klubben. Även om det bara är en backup för om deras två andra keeprar går sönder samtidigt (vilket dom gjorde förra säsongen) så finns ju ändå chansen att han får lira… Sju/åtta pass har han visst redan hunnit med. Så han kanske helt enkelt bara inte gillar bandyförsäsongsträningen! 🙂

Visar 30 inlägg - 1,891 till 1,920 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.