Visar 30 inlägg - 1,921 till 1,950 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Jahaja travet denna afton var ingen lek direkt. Tre rätt där man satt båda spikarna (lopp 2 och sista), men vadfan hjälpte det när det sprang in den ena 1-2% efter den andre… 🙂

God spring-lycka ni som ska springa runt söder ikväll! Själv väljer man att slänga upp fötterna på soffan. 🙂

SKÅL!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

En trevlig rundtur idag, men en ”viss” skillnad i atmosfär och stämmning mellan Medis och Årsta… Nere på Medis var handbollsspelande ungar mer eller mindre omringade av polis/sittstrejkande afghaner/motdomonstranter.
    Ändå en rätt fin bild med små tjejer i förgrunden som bara spelar handboll

http://www.expressen.se/tv/nyheter/tva-avlagsnade-vid-demonstration-mot-afghanska-ungdomars-protest/

Det var relativt lugnt så länge jag var där, kanske inte för att just jag var där, men efter 14.30 har jag ingen aning om vad som hänt där, om något ens hänt. Trevlig tillställning på Årsta med en massa signerande och man hade mixade bord med 2 tjejer/2 killar vid varje bord, tror det var lite fler killar, men i stort sett hade de fördelat snyggt. De lär sig… fanns en del underliga grejer, men vad fan, det är ju Bajen och klart inte allt kan vara bra.

I övrigt säger jag kämpa till kämpande kämpar framåt läggdags.
    Kan tänkas att man tar sig ner på kajen mot Sofia till och hänger med uppför backen.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

…i min värld i a f… en väntad seger med 5-1 mot Gripen!

”Jeppe” Jonsson verkar het….3 mål
    Ivan Lebedev och Kasper Milerud 1 var….
    Robin Sundin hade 3 ass!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God lördag GU!

Admin
    Din tur att lira på bolaget! =)

BäS
    Deltagare

Ser också på tidplanen att det blir Söder – Årsta – Söder eller tvärs om… 😉
    …och nu ser man solen i Johanneshov. Aldrig får man vara nöjd

BäS
    Deltagare

Raggarpop 🙂 går väl in under genren Rockabilly gissar jag… gissar vidare på att den rosa farbrorn är ute mer efter den lite bluesiga countryn.
    Jag vet inte jag… och lämnar ämnet

En södervända lutar dagen åt, familjedagen på Årsta, Medis och handbollen (hämta säsongskortet) för att sedan gå över i det passiva Midnattslopptittandet. För övrigt så döljs solen på ett bra sätt idag, bra temp och inga fuktiga droppar.
    …och med det, KÄMPA ni som behöver kämpa en sån här dag!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…Nashville Tennessee!

Låter det så här är farbrorn från Älta med på noterna!

….men det är väl verandastamp, banjo och ”plåtgura” som gäller och det går bort!! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…så där ja!

Gör man rätt från början…
    ….så slipper BOJAN ÄLTA NR 8 höra farbror brista ut i kraftfulla ekivoka ord som numer ingår i det måttliga ordförrådet som brukas dagligdags! 🙂 🙂

Kör med samma bild på ”Maskinisten” och det var väl dags att byta upp sig mot något annat här på GU!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…fixar lite, men det går åt helvete verkar det som!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Midnattsloppet ikväll….innan det spelar Hammarby Bandy sin första träningsmatch mot Gripen/Trollhättan i ABB-hallen! Hade varit roligt att se matchen, men det känns som om det blir tight med tiden!
    Tänker följa matchen här istället!
    http://www.elitrapport.se/live2/?gameID=18372&h=Hammarby IF&a=GripenTrollhättan BK

Fick försäsongrapport ifrån min gode vän, farbror Bosse…..han är nöjd! 🙂 🙂

http://www.hammarbyklanen.se/wp-content/uploads/2016/06/hammarby_1-an.jpg

BäS
    Deltagare

Hade gärna hängt med den rosa vännen till Nashville, men hade hyrt en kärra och dragit lite österut i såna fall. Klagar inte på sällskapet såklart, men ja… Tennessee har lite mer att visa upp. 😉
    Ah, en sån där ihålig planka… trevlig historia om man kunde knäppa sträng lite bättre.
    Trevlig vistelse

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

….Farbrorn från Älta avstår självklart att starta i skridskor! 😉

….den kommer bryta av bra emot de övrigas tröjor!
    http://midnattsloppet.com/wp-content/uploads/2012/09/ML2017_trojfarg_korr-750×375.jpg

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…för övrigt bör eventuella åskådare hålla utkik efter en klädsamt fyllig bajare iförd Hammarby Hockeys matchtröja i morgon kväll på Söders höjder!

Så här ser den ut…dock är det en viss skillnad på innehållet i tröjan! 🙂 🙂

http://www.hammarbyhockey.se/wp-content/uploads/2017/01/DSC0325-Redigera.jpg

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

…nu jävlar börjar det röra på sig! 🙂 🙂

http://www.hammarbybandy.se/video-herrlagets-forsta-ispass/

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Goddag GU !

Bäs, detta år så har jag burit våran GU jacka varje dag i princip för att fira varje dag vårat 10 års jubileum 🙂

Vidare i cupen, skönt, en match som bara skulle städas av.

SKÅL !!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Fasiken, Barba har inte hunnit läsa ikapp än, och inte nu heller! 😀

Men ”kollektiva” godmornar uppskattas jättejätte mycket!

I övrigt så börjar Barba komma ihåg att han ska åka till Nashville i höjd med onsdag nästa vecka. Barba ska försöka påminna sig ordentligt innan tisdag kväll! 😀

Fasiken (igen) om Barba inte hade varit uppdragslös sedan i april (jo, det är en lång historia. Som inte ska publiceras här), så hade Barba nog kommit hem tillsammans med en Älskling. Jisses vad Barba ska skriva fin musik på en sådan här när han väl får tag på en.

https://www.thomann.de/se/taylor_914ce_ltd.htm

Ojsan, Barba har visst två limitless kreditkort i hanses plånbok… 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Barbapappa.
    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Hej Höjd!
    Go´kväll BÄN8
    Och ett kollektivt gomorron till alla!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…må de! 🙂

BäS
    Deltagare

Vinnarspåret är utlagt….

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Det var ju för väl

Och näe, jag har inte hunnit läsa ”ifatt” än

Snart så. 🙂

BäS
    Deltagare

Självknådning var grejen… eller knådning var det väl inte, länge sedan man kom åt mellan skuldrorna, men sömn löser det mesta, även detta elände. Nu gäller det väl att det inte blir en återkommande plåga. Får förlita mig till plågan som börjar om sådär 30 minuter istället. Se eländet… nä, blir till att lyssna på den eminenta Granqvist och kanske vår egen Jompa. De brukar ju vara 2 så… mer än så behövs inte i det försvarskommentarerna.
    Tack för de kämpiga orden admin, såg dig swischa förbi på tuben i morse iklädd den förnämliga GU-jackan, dagen till ära.
    Å hej hr. Höjd 🙂

alexx11
    Moderator

Morrn GU !!

Kämpa BÄS, bara kämpa…

Nu jobba !!

SKÅL !!!

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Hej

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

Nu är man åter i storstan efter 5 dagar i Värmland.
    Trevligt med miljöombyte ibland. =)
    Semester denna vecka så jag kan slappa några dagar till.

Midnattsloppet! Ja, nr 19 ska avverkas på lördag. Träningen har gått sådär, knappt alls faktiskt.
    Men runt banan ska jag nog kunna ta mig, det får ta den tid det tar.
    Springer/går/joggar runt i grönvitt eller tigerrandigt, ej bestämt mig än.

Cupmatch imorgon för Bajen.
    BÄN8, den går på C-more Sport, har du den kanalen? =)
    Kommer ner imorrn hur som helst. =)

BäS
    Deltagare

Ryggvärken från helvetet, det molade lite härom dagen, men nu är det för jävligt. Var och handlade vid Globen och funderade allvarligt på att ta taxi hem och ni som vet vet att det är 10 gånger så långt mot att gå. Lutar åt att det blir ett besök hos någon knådare eller dylikt. Knappt det funkar att sitta ens.
    Det måste också vara Caspars fel, den jäveln. Blir inget besöök på Grimsat i morrn, hinner inte ut och i synnerhet inte om jag ska hämta bilen först, för utan den ger jag mig inte dit. Det blir nog Bara Bajens webradio.

alexx11
    Moderator

Goddag GU !

Hoppas alla är välbehållna, sitter på pulet och längtar till nästa ledighet, känns inget roligt just nu, vill inte göra någonting.

Tur att ni inte träffade mig i söndags efter matchen, så arg som jag var, rosenrasande, jag skiter i att det är inte ok att skylla på domaren, men i detta fall kan Caspar ta och dra åt helvete, vilken jävla sopa…

Det vare enbart tack vare honom som vi tappade 2 poäng i söndags, oavsett hur spelet såg ut, det idiotjäveln som kostade oss 2 poäng….och inge kommer att ändra min uppfattning…

Jag vill fan se att man kastrerar Caspar så inga som jävla domaryngel kommer ut från den pipan..

Med det sagt..

SKÅL !!!

BäS
    Deltagare

Inte mycket att säga om det…
    /från grottan

Visar 30 inlägg - 1,921 till 1,950 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.