Visar 30 inlägg - 1,981 till 2,010 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Det närmar sig obönhörligt, kyla och is
    http://www.hammarbybandy.se/herrlagets-forsasongsmatcher-2017/

• Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

hej svejs!

BäS
    Deltagare

Hej

BäS
    Deltagare

Så AFC vann med 13-8 i avslut ribba stolpe m.m. Peking vann med 1-0
    Apa torskade i 94:e och rosenslusk utvisad för resten av säsongen förhoppningsvis.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…så vår fine speaker börjar även han ruttna på fotboll! 😉
    Farbrorn från Älta ruttnade för några år sedan….tycker fotbollen har tappat all sin charm!
    T e x igår….hur jävla roligt är det att se det eviga maskande som är satt i system, fejkskador, filmingar, m.m.?
    Det är väl snart bara handboll som är en sport där man reser sig när man åkt i backen och borstar av sig och kör vidare… Det är riktiga män det…inga sköra, grinande, filmande, pinsamma ”fröknar”! 🙂 🙂

BäS
    Deltagare

Det faktum att Glenn (en av våra bästa domare normalt) efteråt stod upp och sa att han inte hade full koll på allt som hände efter målet, och mycket väl kan ha missat händelser, gör att Arslet kan se fram emot en intressant vecka från DN. Klart att det ska vara mer än ett gult till vardera laget + att deras coach blev uppvisad på läktaren.
    Det var skit att vi släppte till den där frisparken.
    Sen att den ”krampande” spelaren tog en tokrush in på planen för att vara en av de som gav sig på Hamad säger väl allt om hans ”kramp”. Kramp i kolan…
    Nånstans var det ändå behållningen av matchen då det var ett sällsynt effektivt sömnpiller i 90 minuter.
    Akropolis nästa onsdag… kan bli en minnesvärd match. Cupen är rolig på det sättet. De har en del rätt bra spelare och de kommer ge allt för att vinna det är ett som är stensäkert.

Det ryktas även om en del nya spelare, nån brasse som har kontrakt med Livorno (Serie B) men tydligen utlånad. Nåt halvpsyco och en gnagettalang som lirar i Sunderland. Vi får väl se vad det blir av det. Brassen tränar tydligen med oss…

Snart dags för lite uppfriskande friidrott på burken.

Ja det där övertidsmålet gävle satte kostade ett par lax… surt 13 gav 145′ hade Bolton vunnit hade det nog gett lite mindre

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Håller helt med BÄS i hans analys av matchen och händelserna under matchen.

Börjar faktiskt ruttna lite på fotboll överhuvudtaget. Nu får vi hoppas att vi kan vinna mot Östersund, nya tag nya takter.

En vecka semester kvar.

Skål !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…åter till gruvan!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Å Gefle kvitterade på 90+

Millen
    Deltagare

BäS fortsatte på den vinnande stilen i bolagsspelet ser jag. Sätter rejäl press på mig till nästa vecka då man ansvarar för liret! 🙂

Tycker att det är tragiskt att diskussionen bara kommit att handla om hur vida det var osportsligt att inte passa tillbaka bollen. Inte ett ord om att det fanns en domare på plan som tappade matchen innan första halvlek och var en stor bidragande orsak till vad som hände där ute… Sopa!

Alla på läktaren runt mig sa i princip samtidigt när keepern kastat ut bollen. Passa för helvete inte bollen till motståndarlaget nu bara för att någon har fått kramp. Så Millen är helt på Hamads sida!
    Sedan att deras spelare och ledare får vara inne i vår zon utan att det blir några konsekvenser har Millen svårt att smälta. Solklart rött för alla som kliver in och börjar jiddra.

BäS
    Deltagare

Förargligt att Leeds och Gefle fällde den perfekta raden, knappt payback

BäS
    Deltagare

Jäkla fjantdiskussioner om att det var osporsligt att inte spela tillbaka bollen till ett maskande lag och i synnerhet målisen. Det är också en del av spelet, maska så långt det är möjligt inom råmärkena. Sluta spela för att någon har ont… ja, om det är en uppenbar skada eller krasch, annars, spela på till domarn säger annat.
    Jag hoppas att det kommer göras i större utsträckning, knappast vi som ”uppfunnit” att spela när det inte är avblåst. Sen är ju domaren feg och tillåter ett jävla beteende från deras spelare. Varför Björn fick gult har jag ingen aning då borde samtliga i klungan fått det + något rött för slag och strupgrepp.
    Nu sket det sig ändå och de tyckte väl att det var karma eller nåt, jag tycker det var oerhört klantigt att släppa till den frisparken.
    Nu är det friidrott på tv’n…
    I morrn ska man till grottan.

BäS
    Deltagare

Ingen bra match, från något håll. Att vi lyckas släppa in det sista känns symptomatiskt och jävligt typiskt att de ska få med sig 3 pinnar när vi borde gjort ett andra och fått 3 pinnar.
    För övrigt är jag av åsikten att man spelar till domare säger annat. Domarn som för övrigt gjorde en match som var fullt i matchens tecken. Blandade och gav i vanlig ordning. Vore skoj att se några röda kort i efterhand. Ska till att böraja med försöka hitta klipp på vad som verkligen hände efter vårat mål. Någon sa att Imad fick en smäll på käften och då undrar jag var det röda är (oavsett vad som föranlett det) såg inte domaren så kan det dömas i efterhand, men vi lär stå där med 0 poäng ändå och det är poängen som räknas.
    Skitmatch och hade jag inte haft ståplats lär jag ha somnat efter 13 minuter.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…och behöver suspekta scenarier för att göra mål! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…när skall Smarason nöta bänk?
    Karln är under all kritik!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Vilket sömnpiller!

Jag är glad att jag inte kom iväg till matchen pga jobb (kan vi kalla det)

Jag började kolla på tv:n i 35e, och det var en utmaning att inte somna

Jag tror att det där är top-3 av tråkiga matcher jag sett 🙂

Nu kan jag i och för sig ”ta det” förutsatt att vi får tre poäng. 🙂

50 minuter and counting… 😉

Oj vad mycket ni skrivit! Ska bli kul att läsa sen! 🙂

Millen
    Deltagare

God morgon vraken Millen är vaken! 🙂

Häcken står på dagordningen och Millen tar med sig båda kidsen på dagens match. Föryngring är viktig sägs det! Hittills i år då dom har varit med så har dom fått se mål från Bajen, till och med så har det bara blivit vinster. Hoppas att trenden håller i sig! 🙂 Vi ses vi som ses!

Faste Viking hade man som spik igår, men vad gör väl det då man ändå sprack i lopp tre och femte… På´t igen nästa helg igen. Får hoppas på att BäS Europatips sitter som det ska helt enkelt.

Apropå våld och ond bråd död. Så begicks det visst ett mord inatt på en gård bara ett stenkast från Millen…

SKÅL i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…och Pierre!
    När blev det viktigt att dela ut högvinster till ”skåningsjävlarna”?….. Jag då??? SVIN!
    För övrigt…har inte Danmark Lotto också? 🙂

Våra legionärer skall ta sig an Häcken på eftermiddagen!…utgår ifrån att vi inte agerat som eller ser ut som arslen efter matchen! 😉

Junior är den enda som jag på förhand kan garantera är bra hela matchen…möjligen också Paulsen, men resten finns det ingen som helst garanti för! 😉 😉

Hoppas att få se lite mer av Khalili….trots det negativa jag hört om honom!
    Gillar ”irrlirare” och bolltrygga spelare…han är det senare!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Föga förvånande!
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VV723/okning-av-incidenter-foraldrar-kollar-i-mobilen
    Ansvarsfulla föräldrar?
    …snarare en samling jävla idioter, det har gått åt helvete för långt när bekräftelsebehovet på social media verkar vara viktigare än deras barns säkerhet!
    Skrämmande utveckling, om det nu går att kalla det utveckling!

…och som vanligt så kom inte Sverige undan den här natten heller, utan våld och ond bråd död!
    …vår nolla till statsminister anser att det skall vara tryggt att leva i Sverige!
    Det går knappast att hålla med när det våldtas och skjuts som aldrig förr och våra folkvalda narrar kör ner huvudet i sanden istället för att agera!

BäS
    Deltagare

Gott omdöme att inte spela större när man inte har känslan, hade behövts många streck till för att ens hamna på 6:an…
    Pierre ditt helvete

BäS
    Deltagare

Inget nytt under solen, gårdagens bottennapp torde vara en helikopter av vår tidigare finansminister, skandalbeteende i sig, i synnerhet då set tydligen inte stannade vid själva propellern utan diverse okvädningsord. Man (läs jag) trodde lite mer om den mannen, nu kändes det som ett antal steg på stegen gick rakt av. Själva grejen är ju inte bra, men i övrigt sammanhang känns det lite som en parentes, av en fd politiker. Det finns som skribenten här under lite annat att sätta tänderna i, sånt som vi vanligt hyggligt folk blir utsatta för på allehanda sätt.

Plitar ner några sömmerskerader, har tappat feelingen totalt sedan några veckor. Vete fan vad jag inte ser… (eller ser för den delen). Får byta glajjor…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…fick lite travinfo!

Min tillfällige jobbarpolare från Hudiksvall har en dotter som är travtränare, så han har blivit bekant med en del ”travfolk” där uppe!
    Bland annat var han var och hälsade på Järvsöfaks igår och pratade lite med Janne Persson!
    Får Pavefaks ledningen, så får dom inte tag i honom….var Persson’s analys av kallblodsloppet!
    …men tar han ledningen????
    Fasteviking är ruggigt startsnabb….men släpper han på 1600 meter???
    De övriga två motbuden står med 20 meters tillägg, men deras kuskar har minst sagt katastrofsiffror på V 75 och inget man egentligen vill ödsla streck på, trots att de förmodligen har de bästa hästarna!
    …bara för man skriver det man gör, så jävlas dom väl med i a f mig och vinner ändå! 😉 😉

Funderar på att låsa på 3, 6 och möjligen en liten skräll…
    ….får se hur det blir med tredje hästen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Inget på Eurojackpot den här gången heller! SVIN! 🙂

I vanlig ordning så har det skjutits och våldtagits även denna natt i gamla ”Svedala”.
    När skall man vakna till och sluta köra ner skallen i sanden?
    Det skall våra s.k. folkvalda ta ”vanligt, hygglig folks” oro på allvar för vad det är på väg?
    …man står inför gigantiska ”ordningsproblem”, men istället funderar mest på hur man skall hålla Åkesson utanför allt och inte varför han har runt 20% av svenska folkets röster!
    Fortsätter det med våld och liknande kommer Åkesson utan större problem bli det största partiet!
    Kom ihåg var ni läste det först!

Mycket småpyssel står på agendan!
    Tror att ”Jon’s fänkolskorvar” skall inhandlas under dagen! 😉
    Det är fina grejer det! 🙂

Garagedörren får en ”overhauling” med ny dörrspegel/listverk och rostfria plåtar närmats marken och runt dörrhandtagen!…..givetvis skall den målas i min ”egenkomponerade nyblandade dalablåa” färg!
    Skulle vilja måla alla dörrar i den färgen, men det vill inte BOJAN ÄLTA NR 8… 🙂 🙂

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

Gomorron GU

Kaffet är upphällt. Det blåser på Gotland. Lampan blinkar blå. Då är allt som det ska.

BäS
    Deltagare

Det är i varje fall fredag… det känns soft

Millen
    Deltagare

God morgon vraken Millen är vaken! 🙂

Det där med sömn-tid verkar vara väldigt individuellt och varierande beroende på hur kroppen är inställd. I arbetsmode så sussar Millen ungefär mellan 5-6 timmar per dygn och det funkar fint. Men nu när det är semester och kroppen är inställd på vila så skulle det aldrig gå känns det som. Nu ligger sömn-tiden snarare på runt 7-8 timmar. Kroppen är bra rolig! 🙂

Att packet förlorade igår gör inget. Att det sedan var en jättetabbe som gjorde att Braga kvitterade gör det bara ännu smarrigare. Men det är inte första gången som den keepern gör en sådan tabbe… Östersund får bekänna rejäl färg i play off matchen nu.

Travet i Rättvik i helgen ser intressant ut. Millen har tänkt att spela hem lite deg till GU! 🙂

SKÅL i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Enligt den senaste tidens sömn-tid, så borde denna natt vara rekord… 6 timmar!
    …fast ”expertisen” vill nog att jag ”knoppar” nån timme till för att de skall vara nöjda!

Dagen börjar fantastiskt bra…då den börjar med ovan!

….och läser vidare att ”packet” åkte ur E L på en prakttavla! 🙂 🙂
    Det finns en anledning till att vissa står där de gör! 🙂 🙂

Östersund vidare….vilket troligen kommer påverka seriespelet som det gör med alla svenska lag när ”vi skall ut i Europa”!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…jodå, det är svinjobbigt att vara ledig och gå och smälla med hängslena!
    Jag sysselsatte mig med det i 3,5 månader i början på året…minns den tiden som en mycket fin tid som jag saknar något alldeles oerhört! 🙂 🙂

…har idag på morgonen inhämtat en strategi för att få ordning på min nattsömn!
    Sover för lite enligt expertisen, men det måste bli ändring på det för mitt eget välbefinnande!

…konstigt, då jag sov som en stock i början på året! 😉

Ledig fredag….lite stök med en ny komradio i maskinen!
    ….och givetvis det där jävla målandet som måste till!

Bedon
    Deltagare

Efter morgonpromenad blev det lunchfrulle på gamla skolhusets café. Sen bidde jag tvungen att vila lite. Det är jobbigt med semester.

Bedon
    Deltagare

Det första av årets två planerade besök på Krakas var precis lika bra som alltid! Ekologiskt(så långt det går), närproducerat, tillagat med kärlek och hantverksskicklighet utöver det vanliga. Så jäkla bra! Dagens morgonrunda blev tio km enligt svågers elektroniska makapär.

Visar 30 inlägg - 1,981 till 2,010 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.